Toegankelijkheid

TivoliVredenburg is toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Hieronder staat de situatie per zaal toegelicht.

Ons gebouw is erg groot. Daarom is het handig om een van onze medewerkers aan te spreken zodat je naar de juiste locatie begeleid kan worden. Je kunt hiervoor in de centrale hal terecht bij onze kassa, of bij een van onze 'Kan Ik Je Helpen'-medewerkers. Ook kun je hier een liftpas krijgen, om bijvoorbeeld in een rolstoel zelfstandig naar een zaal te kunnen gaan.

We willen onze service altijd verbeteren! Heb je een vraag, opmerking of klacht? Mail ons op [email protected], bel naar 030 231 45 44 (ma t/m za 10:00-18:00), of stuur ons een bericht via Facebook.

Situatie per zaal

Onze zalen zijn met elkaar verbonden door pleinen, gangen, trappen, liften en enkele ook met de roltrappen. Per dag kan de route naar een zaal verschillen: afhankelijk van het aantal producties leiden we onze bezoekers zo slim mogelijk door het pand. Hieronder vind je de situatie per zaal en aandachtspunten in de routes daarnaartoe.

  • Grote Zaal

    De Grote Zaal bevindt zich op de begane grond en is dus gemakkelijk te bereiken. De zaal zelf heeft verschillende niveaus. Ben je slecht ter been, en zoek je een makkelijk bereikbare stoel? Onze kassa adviseert je graag bij de aankoop van je ticket. Onze collega's kunnen je ter plekke begeleiden.

    De Grote Zaal heeft acht rolstoelplaatsen. Die bevinden zich op de begane grond, links en rechts van het podium. Omdat het podium lager gelegen is, is er vrij uitzicht op het podium. Per rolstoel is er één plek voor een medebezoeker. Met meer mensen komen kan natuurlijk, maar als alle rolstoelplekken verkocht zijn, kunnen we niet garanderen dat je bij elkaar kunt zitten. Tijdens concerten met vaste plaatskeuze (je kiest een stoel bij de aanschaf van je ticket) zijn er vrijwilligers aanwezig die je naar je plek in de zaal brengen.

    Er zijn twee aangepaste toiletten: in de foyer op de begane grond, en in de centrale hal tegenover Het Gegeven Paard. De garderobe is ook op de begane grond.
  • Hertz

    De route richting Hertz bestaat voor het eerste deel uit roltrappen, en gaat op de 6de verdieping over in trappen met leuning. Twee trappen leiden naar de zaal. Ín de zaal zijn nog twee trappen, die leiden naar het eerste en tweede balkon. Mocht je op de 6e verdieping nog besluiten met de lift verder te willen, vraag dan personeel even om hulp.

    In Hertz zijn zes rolstoelplaatsen. Er is telkens plek voor één medebezoeker die ernaast kan zitten. De rolstoelplaatsen in de zaal bevinden zich op de zevende verdieping. Tijdens klassieke concerten zijn er altijd vrijwilligers die mee naar boven gaan en je naar de foyer of naar je plek in de zaal brengen.

    Het aangepaste toilet bevindt zich op de zesde verdieping. Je kunt ook gebruikmaken van het aangepaste toilet in de centrale hal op de begane grond. Om zelfstandig gebruik te maken van de liften, kun je een liftpas lenen bij de kassa.
  • Ronda

    Ronda wordt bereikt door twee trappen en heeft in de zaal ook hoogteverschillen. Als traplopen lastig voor je is raden we je aan dit aan te geven bij ons personeel. Er kan dan een liftpas of begeleiding worden geregeld.

    Ronda heeft zes rolstoelplaatsen op het balkon. Omdat de zaal breed is, is er goed zicht op het podium. Er is plek voor één medebezoeker die erbij kan staan. Je kunt natuurlijk met meer mensen komen, maar als alle rolstoelplekken verkocht zijn, kunnen we niet garanderen dat je bij elkaar kunt staan. Op het balkon is ook een bar aanwezig. Het balkon met de rolstoelplaatsen bereik je met de lift naar de vierde verdieping.

    Reguliere toiletten bevinden zich een trap omhoog of omlaag vanuit de zaal. Het aangepaste toilet bevindt zich op de eerste verdieping, naast de garderobe van Ronda. Je kunt ook gebruik maken van het aangepaste toilet in de centrale hal op de begane grond. Om zelfstandig gebruik te maken van de liften, kun je een liftpas lenen bij de kassa.
  • Cloud Nine & Club Nine

    De Cloud Nine en Club Nine bevinden zich op de negende verdieping van het gebouw. Tot en met de zesde verdieping kun je gebruik maken van roltrappen, maar hierna volgt een vrij lange trap. Omdat er tijdens producties op de 9de verdieping niet altijd personeel op de 6de verdieping aanwezig zal zijn, vragen we je om bij een bezoek aan Club of Cloud Nine al op de begane grond aan te geven dat je een liftpas of begeleiding op de trap nodig hebt.

    In Cloud Nine zijn vier rolstoelplaatsen. Per rolstoel is er één plek voor een medebezoeker. Je kunt natuurlijk met meer mensen komen, maar als alle rolstoelplaatsen verkocht zijn, kunnen we niet garanderen dat je bij elkaar kunt zitten. In Club Nine zijn geen vaste rolstoelplaatsen.

    De toiletten, het aangepaste toilet en de garderobe bevinden zich voor zowel Cloud Nine als Club Nine op de achtste verdieping. Deze zijn bereikbaar per trap of lift. Je kunt ook gebruikmaken van het aangepaste toilet in de centrale hal op de begane grond, tegenover Het Gegeven Paard. Om zelfstandig gebruik te maken van de liften, kun je een liftpas lenen bij de kassa.
  • Pandora

    Pandora bevindt zich op de zevende verdieping. Tot en met de zesde verdieping kun je gebruik maken van roltrappen, maar hierna volgen vanuit de foyer twee trappen. Omdat er in de foyer misschien geen personeel aanwezig zal zijn, vragen we je om bij een bezoek aan Pandora al op de begane grond aan te geven dat je een liftpas of begeleiding op de trap nodig hebt.

    In Pandora zijn geen vaste rolstoelplaatsen. Het podium is vrij laag.  Je komt de zaal binnen links van het podium. Omdat de deuren tussen de lift en de zaal erg zwaar zijn, heb je daar hulp nodig van een medebezoeker. Dit is helaas een van de gevolgen van de noodzaak om in ons gebouw, met vijf concertzalen, gebruik te maken van zware, geluidwerende deuren. De foyer van Pandora is op de zesde verdieping. Hier zijn ook de toiletten en een aangepast toilet, net als in de centrale hal op de begane grond. Om zelfstandig gebruik te maken van de liften, kun je een liftpas lenen bij de kassa.

Bezoek je meerdere zalen tegelijk, bijvoorbeeld tijdens een festival? Meld je dan vooraf bij onze collega’s, zodat zij passende begeleiding kunnen bieden.

Veelgestelde vragen

  • Kan ik gebruik maken van een lift?

    Onze medewerkers staan altijd klaar om bezoekers die minder goed ter been zijn te helpen, bijvoorbeeld met het gebruik van de liften. Mensen die er de voorkeur aan geven om zelfstandig met de lift naar de zaal te gaan, kunnen bij de kassa een liftpas lenen. Neem daarvoor van te voren contact op met ons ticketing team via: 030 - 231 45 44 (ma t/m za 10.00-18.00).
  • Waar kan ik parkeren?

    In de buurt van TivoliVredenburg bevindt zich een aantal parkeergarages met parkeermogelijkheid voor mindervaliden. De dichtstbijzijnde is parkeergarage P5 Hoog Catharijne, met 16 mindervaliden-parkeerplaatsen en een lift. Daarnaast kun je gratis parkeren op mindervalidenplaatsen in de buurt (Varkensmarkt 16 en Bergstraat 54 zijn op korte afstand van TivoliVredenburg). Mochten deze plaatsen bezet zijn, dan kun je gratis op één van de reguliere betaalplekken parkeren. Let op: je mag niet op plekken gaan staan die gereserveerd zijn voor vergunninghouders.
  • Slechthorend?

    We bieden bij onze Grote Zaal en Hertz de mogelijkheid om gebruik te maken van een Phonak-hanger, die communiceert met gehoorapparatuur. Wanneer je hier gebruik van wilt maken, dan kun je dit bij aankomst aangeven bij een van onze garderobemedewerkers. Om gebruik te maken van het systeem dient je eigen gehoortoestel op de T- of MT-stand te worden gezet. Niet elk toestel kan echter gekoppeld worden aan een Phonak. In dat geval kun je een ontvanger én hoofdtelefoon bij onze garderobe in bruikleen krijgen.
  • Eventjes slecht ter been?

    Heb je je enkelbanden gescheurd, ben je zwanger of ben je op een andere manier verhinderd om tijdens een concert lang te staan of langdurig op een lastig bereikbare plek te zitten? Bel dan voorafgaand aan het concert met ons ticketing team: 030 - 231 45 44. Omdat onze zalen en producties nogal van elkaar verschillen, is dit de beste manier om op maat gemaakt advies te krijgen over de optimale bezoekomstandigheden van jouw concert.
  • Mag mijn hulphond mee naar binnen?

    Een officieel getrainde hulphond (zoals een blindengeleidehond) mag mee naar het concert. Bij versterkte concerten en concerten met veel licht kan de hond bij de receptie blijven. Wij zorgen eventueel voor extra begeleiding. Wij stellen het op prijs als we het van tevoren weten, en daarvoor kun je bellen met ons ticketing team via 030 - 231 45 44.
  • Kan ik van te voren al langskomen om de zaal te bekijken?

    Bezoekers die voor het eerst naar TivoliVredenburg komen, bieden wij de mogelijkheid om de route naar de zaal, de garderobe enzovoorts al eerder te bekijken op een rustiger moment overdag. Ons ticketingteam wil je daar graag bij helpen. Om een afspraak te maken kun je bellen met ons ticketing team: 030 - 231 45 44.