Toegankelijkheid

TivoliVredenburg is toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Ons gebouw is groot en heeft meerdere zalen en locaties op verschillende verdiepingen, waar tegelijkertijd programma plaats kan vinden. Op deze pagina lees je meer over de toegankelijkheid van ons gebouw, zodat je je bezoek goed kunt voorbereiden.

De verschillende ingangen van TivoliVredenburg geven toegang tot de centrale hal. Hier kun je een van onze medewerkers aanspreken zodat je naar de juiste locatie begeleid kan worden. Ook kun je een liftpas krijgen, om bijvoorbeeld in een rolstoel zelfstandig naar een zaal te kunnen gaan. Uitgebreidere informatie over de situatie per zaal vind je verderop op deze pagina.

TivoliVredenburg ligt in het hart van Utrecht, vlakbij Utrecht Centraal. Klik hier voor meer informatie over de route naar TivoliVredenburg.

Foto: TivoliVredenburg gezien vanaf de uitgang van Hoog Catharijne aan de Catharijnesingel. De ingang staat aangegeven in de afbeelding.

Onze zalen

De verschillende zalen van TivoliVredenburg zijn met elkaar verbonden door pleinen, gangen, trappen, liften en enkele ook met de roltrappen. Per dag kan de route naar een zaal verschillen: afhankelijk van de hoeveelheid programma leiden we onze bezoekers zo slim mogelijk door het pand. Hier vind je meer informatie per zaal.

Bezoek je meerdere zalen tegelijk, bijvoorbeeld tijdens een festival? Meld je dan bij onze collega’s, zodat zij passende begeleiding kunnen bieden.

Veelgestelde vragen

Zijn er zitplaatsen in de zaal?

Of er zitplaatsen aanwezig zijn, verschilt per concert en per zaal. Hertz heeft standaard zitplaatsen en in de Grote Zaal is ook altijd zitgelegenheid. In Ronda en Pandora zijn normaliter alleen staanplaatsen. Via deze link vind je meer informatie over de verschillende zalen in ons gebouw. Mocht je niet in gelegenheid zijn om het gehele concert staand bij te wonen, neem dan contact op met ons ticketingteam.

Hoe kan ik een rolstoelticket bestellen?

Dit kan in de meeste gevallen gewoon in onze webshop. Heb je hulp nodig, of vragen hierover, dan kun je contact opnemen met ons ticketingteam.

Kan ik gebruik maken van een lift?

Onze medewerkers staan altijd klaar om bezoekers die minder goed ter been zijn te helpen, bijvoorbeeld met het gebruik van de liften. Wil je graag zelfstandig met de lift naar de zaal gaan, dan kun je bij de kassa een liftpas lenen. Neem daarvoor van te voren contact op met ons ticketingteam.

Waar kan ik parkeren?

In de buurt van TivoliVredenburg bevindt zich een aantal parkeergarages met parkeermogelijkheid voor mindervaliden. De dichtstbijzijnde is parkeergarage P5 Hoog Catharijne, met 16 mindervaliden-parkeerplaatsen en een lift. Daarnaast kun je gratis parkeren op mindervalidenplaatsen in de buurt (Varkensmarkt 16 en Bergstraat 54 zijn op korte afstand van TivoliVredenburg).

Met een gehandicaptenparkeervergunning van de Gemeente Utrecht is het ook toegestaan om gratis te parkeren op plekken waar betaald parkeren is. Behalve op plekken met het bord ‘Vergunninghouders’. Deze parkeervergunning is gratis aan te vragen, ook als je buiten Utrecht woont.

Slechthorend?

We bieden bij onze Grote Zaal en Hertz de mogelijkheid om gebruik te maken van een Sennheiser-ontvanger met verschillende soorten koptelefoons die kunnen communiceren met gehoorapparatuur. Wanneer je hier gebruik van wilt maken dan kun je dit bij aankomst aangeven bij een van onze garderobemedewerkers. Om de koptelefoon aan je gehoortoestel aan te sluiten, dient je toestel op de T- of MT-stand te worden gezet. Ook is het mogelijk om een reguliere koptelefoon bij onze garderobe in bruikleen te krijgen.

Slecht ter been?

Ben je verhinderd om tijdens een concert lang te staan of langdurig op een lastig bereikbare plek te zitten? Neem dan voorafgaand aan het concert contact op met ons ticketingteam. Omdat onze zalen en programma's nogal van elkaar verschillen, is dit de beste manier om op maat gemaakt advies te krijgen over de optimale bezoekomstandigheden van jouw concert.

Mag mijn hulphond mee naar binnen?

Een officieel getrainde hulphond (zoals een blindengeleidehond) mag in principe mee naar het concert, mits deze herkenbaar is aan het logo van de school op het dekje of tuig. Wij horen het graag van tevoren wanneer je met een hulphond wil komen, neem daarvoor contact op met ons ticketingteam via kaartverkoop@tivolivredenburg. Ook horen we dan graag bij welke hondenschool de hulphond is opgeleid. Voor hulphonden in training willen we per concert beoordelen of de omstandigheden geschikt zijn.

Kan ik van te voren al langskomen om de zaal te bekijken?

Kom je voor het eerst naar TivoliVredenburg? Dan bieden wij de mogelijkheid om de route naar de zaal, de garderobe en de zaal zelf al eerder te bekijken op een rustiger moment overdag. Neem hiervoor contact op met ons ticketingteam.

 
Zie ook onze algemene pagina met veelgestelde vragen.

Help ons onze service te verbeteren!

Heb je een opmerking, vraag of klacht? Laat het ons weten! Bijvoorbeeld over een bezoek aan ons gebouw, of over de informatie op onze website om je bezoek goed voor te kunnen bereiden.

Mail ons op [email protected] of bel naar 030 – 2314544 (maandag t/m zaterdag 13:00-17:00).

81651

JE BEZOEK

Alle informatie om je bezoek aan TivoliVredenburg goed voor te kunnen bereiden