Veelgestelde vragen
Na aankoop van een ticket en voorafgaand aan je bezoek ontvang je een e-mail met daarin extra informatie, zodat je weet wat je als bezoeker kunt verwachten én wat TivoliVredenburg van jou verwacht. De belangrijkste basisinformatie per concert vind je natuurlijk al op de concertpagina in de agenda.
Op deze pagina beantwoorden we een heleboel veelgestelde vragen. Staat de jouwe er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Je bezoek
Concerten in TivoliVredenburg zijn niet geschikt voor baby’s en kinderen tot 8 jaar, met uitzondering van de familievoorstellingen waarbij een leeftijdscategorie wordt aangegeven.
Voor het zelfstandig bezoeken van concerten zonder begeleiding hanteren wij een minimum adviesleeftijd van 14 jaar, tenzij anders vermeld op de evenementpagina. Voor het bezoeken van klassieke concerten (waaronder de gratis lunchpauzeconcerten) wordt een minimum leeftijd van 8 jaar gehanteerd.
Bezoekers jonger dan 18 jaar wordt geen alcoholische drank geschonken en hebben na 23:00 uur geen toegang, tenzij anders vermeld op de evenementpagina.
Iedere zaal heeft een eigen bewaakte garderobe, bij binnenkomst wordt aangegeven van welke garderobe je gebruik kunt maken. Naast deze gratis garderobe kun je ook een kluisje huren voor € 2 of een groot kluisje voor € 4.
Bij onze barren kan je momenteel alleen met pin/contactloos of met credit card betalen. We werken niet met munten voor consumpties. Verwacht je merchandise bij een concert te kopen? Neem dan voor de zekerheid contant geld mee. Het is vaak niet mogelijk om te pinnen bij de merchandise-stand, en er is niet altijd een mogelijkheid om cash te pinnen bij onze zalen. Bij grand café Het Gegeven Paard en restaurant Danel kan er contant en met pin betaald worden.
Het is niet toegestaan zonder toestemming professionele foto-, video- en audioapparatuur mee naar binnen te nemen. Consumentencamera’s worden wel toegestaan. Onder professionele foto- en filmapparatuur verstaan wij toestellen met verwisselbare lenzen en spiegelreflex camera's. Sommige artiesten hebben liever helemaal niet dat je foto's neemt, in dit geval zullen we dat op de avond zelf communiceren.
Onze receptie beheert alle gevonden voorwerpen via de zoekmachine iLost. Hier kun je op zoek naar jouw voorwerp. Het kan zijn dat we nog niet alle gevonden items hebben toegevoegd. Onze receptie is ook telefonisch bereikbaar op 030 - 7606777.
Dat kan! Het gehele gebouw is voorzien van een open TivoliVredenburg WiFi-netwerk. Zowel in onze zalen als in de tussenruimtes en ons café heb je toegang tot een uitstekende internetverbinding.
Bij onze concerten kan sprake zijn van hoge geluidsdruk, daarom raden we aan om altijd gehoorbescherming bij je te hebben. We vinden het belangrijk dat je niet alleen nu van goede muziek kunt genieten, maar over twintig jaar ook nog.
Bij al onze garderobes en barren zijn gratis oordoppen verkrijgbaar. Ook kun je oordoppen van Thunder Plugs kopen voor €3,- bij automaten naast onze garderobes.
We ondersteunen de I Love My Ears-campagne en hebben het convenant preventie gehoorschade muzieksector getekend. Meer weten? Hier vind je meer informatie over geluid en gehoorbescherming.
Per 1 april 2020 mag er niet meer binnen TivoliVredenburg worden gerookt, conform het rookverbod in alle Nederlandse horeca. Bij de meeste concerten is het mogelijk om buiten te roken op een balkon, mits de drukte dit toelaat.
Bij TivoliVredenburg nemen we preventieve maatregelen om ongewenst gedrag zoveel mogelijk te voorkomen. We hanteren duidelijke huisregels, communiceren deze naar onze bezoekers en zorgen ervoor dat ons personeel weet hoe ze ongewenst gedrag vroegtijdig herkennen, en wat ze dan kunnen doen. Ongewenst gedrag kun je altijd melden bij ons personeel.
Het is belangrijk voor ons dat iedereen zich veilig kan voelen. Als je vermoedt dat je iets ziet gebeuren dat niet in de haak is, kun je met een simpele vraag als "ben je oké?" meteen een handreiking doen aan iemand die misschien wel hulp kan gebruiken - zo kun je als bijstander een groot verschil maken. En mocht er niks aan de hand zijn, dan is dat natuurlijk alleen maar beter.
Tickets
Heb je een voucher omdat een eerder bezoek niet door kon gaan door een verplaatsing of afgelasting? Dan is je voucher gekoppeld aan het account waarmee je je die tickets van destijds bestelde. Als je via dit account nieuwe tickets bestelt, zie je bij het afrekenen automatisch de optie om met je vouchertegoed te betalen.
Vouchertegoed kan je alleen bij TivoliVredenburg besteden, en is niet omzetbaar in geld.
Dit kan bij concerten waarbij we met vaste zitplaatsen werken. Bij het bestellen van een ticket via onze website kun je dan zelf een stoel uitkiezen in de zaalplattegrond. Indien deze mogelijkheid zich niet voordoet bij het bestellen van een ticket, dan werken we met vrije plaatskeuze en kun je tijdens de inloop van het concert plaatsnemen op een stoel naar keuze.
Met onze servicekosten dekken we de (vaak onzichtbare) onkosten voor bijvoorbeeld het gebruik van systemen, de kassa, klantenservice en administratie. Bij aanschaf van een ticket kan je gratis gebruik maken van onze bewaakte garderobe. Ook kan je bij onze garderobe en barren gratis oordopjes krijgen. Servicekosten zijn altijd bij de toegangsprijs inbegrepen. De hoogte van de servicekosten is afhankelijk van de ticketprijs, die vermeld staat op de concertpagina.
Helaas is het niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen of te reserveren.
Er zijn helaas websites actief die tickets doorverkopen voor een hogere prijs. Het gaat om tientallen niet-officiële verkoopadressen die kaarten opkopen. Deze tickets zijn vaak duurder, maar het komt ook voor dat deze tickets helemaal niet geldig zijn.
Wij adviseren je om tickets alleen via www.tivolivredenburg.nl te kopen: wij verwijzen je altijd door naar het officiële verkoopkanaal. Kies dus nooit voor de eerste aanbieder die je via Google vindt, maar ga altijd naar de website van de artiest, organisator of zaal waar het evenement plaatsvindt. Meer informatie over secondary ticketing vind je op de website www.weetwaarjekoopt.nl.
Dat is mogelijk! Je kunt bij ons met de volgende cadeaubonnen betalen:
- Podium Cadeaukaart: aan onze kassa en via onze website.
- Theater en Concertbon: alleen mogelijk aan onze kassa.
Wil je een speciale TivoliVredenburg Podium Cadeaukaart cadeau doen? Haal deze bij de kassa!
Etickets kan je terugvinden in je account. Ga via de winkelwagen naar je account. Daar vind je via het menuutje onder je naam jouw Overzicht en Mijn Tickets. Nog steeds zoek, of ben je je papieren ticket kwijt? Neem dan contact op met onze kassa. Heb je je ticket via Ticketmaster besteld, log dan in via Ticketmaster.nl en vind je tickets daar terug.
Wanneer een evenement is verplaatst blijven tickets geldig voor het evenement op de nieuwe datum. Mocht je op de nieuwe datum niet kunnen, stuur dan een mail naar [email protected]. Wanneer je een ticket aan onze kassa hebt gekocht, dan kun je deze terugbrengen en krijg je je volledig betaalde bedrag (inclusief servicekosten) terug. Creditcardkosten kunnen helaas niet worden gerestitueerd.
Let op: restitutie moet binnen 4 weken na ontvangst van de mail aangevraagd worden.
Tickets die via Ticketmaster-voorverkooppunten zijn gekocht, kunnen bij een verkooppunt worden teruggebracht. Ticketmaster restitueert de ticketprijs exclusief servicekosten.
Wanneer je een e-ticket hebt gekocht en het evenement wordt afgelast, dan krijg je automatisch je geld teruggestort op je bankrekening. Heb je je ticket aan onze kassa gekocht, dan kun je deze terugbrengen en krijg je je geld terug (inclusief servicekosten). Verzendkosten worden niet gerestitueerd.
Tickets die via Ticketmaster-voorverkooppunten zijn gekocht, kunnen bij een verkooppunt worden teruggebracht. Ticketmaster restitueert de ticketprijs inclusief servicekosten.
Dit is helaas niet mogelijk. Wij kunnen geen tickets terugnemen. Je kunt je ticket bijvoorbeeld via Ticketswap aanbieden aan andere geïnteresseerden.
We werken samen met de U-Pas, We Are Public en CJP-pas. Daarnaast kunnen jongeren t/m 30 jaar korting krijgen op vrijwel al onze klassieke concerten en een deel van onze jazzconcerten. Ga naar deze pagina voor alle informatie.
Toegankelijkheid
TivoliVredenburg is toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Ons gebouw is groot en heeft meerdere zalen en locaties op verschillende verdiepingen, waar tegelijkertijd programma plaats kan vinden. Hieronder vind je een aantal veelgestelde vragen. Wil je meer informatie? Bekijk de pagina over de toegankelijkheid van ons gebouw.
Of er zitplaatsen aanwezig zijn, verschilt per concert en per zaal. Hertz heeft standaard zitplaatsen en in de Grote Zaal is ook altijd zitgelegenheid. In Ronda en Pandora zijn normaliter alleen staanplaatsen. Via deze link vind je meer informatie over de verschillende zalen in ons gebouw. Mocht je niet in gelegenheid zijn om het gehele concert staand bij te wonen, neem dan contact op met ons ticketingteam.
Onze medewerkers staan altijd klaar om bezoekers die minder goed ter been zijn te helpen, bijvoorbeeld met het gebruik van de liften. Wil je graag zelfstandig met de lift naar de zaal gaan, dan kun je bij de kassa een liftpas lenen. Neem daarvoor van te voren contact op met ons ticketingteam.
We bieden bij onze Grote Zaal en Hertz de mogelijkheid om gebruik te maken van een Sennheiser-ontvanger met verschillende soorten koptelefoons die kunnen communiceren met gehoorapparatuur. Wanneer je hier gebruik van wilt maken dan kun je dit bij aankomst aangeven bij een van onze garderobemedewerkers. Om de koptelefoon aan je gehoortoestel aan te sluiten, dient je toestel op de T- of MT-stand te worden gezet. Ook is het mogelijk om een reguliere koptelefoon bij onze garderobe in bruikleen te krijgen.
Ben je verhinderd om tijdens een concert lang te staan of langdurig op een lastig bereikbare plek te zitten? Neem dan voorafgaand aan het concert contact op met ons ticketingteam. Omdat onze zalen en programma's nogal van elkaar verschillen, is dit de beste manier om op maat gemaakt advies te krijgen over de optimale bezoekomstandigheden van jouw concert.
Coronavirus
Er zijn geen coronamaatregelen meer van toepassing op TivoliVredenburg. Onze programmering is weer helemaal hervat.
We volgen altijd de richtlijnen van het RIVM en eventuele maatregelen vanuit het kabinet. Dat betekent dat we nu helemaal open zijn, zonder beperkende maatregelen.
Nee, een coronatest is niet nodig.
Het RIVM adviseert om, als je verkoudheidsklachten hebt, koorts hebt en/of last van benauwdheid, thuis te blijven en een test te doen. We stellen het op prijs als je dit advies volgt - dat doet ons personeel ook.
Na iedere productie worden onze zalen grondig schoongemaakt. In alle zalen van TivoliVredenburg wordt vers gefilterde lucht van buitenaf aangezogen. Er is geen luchtcirculatie in de zalen, enkel afzuiging.