Veelgestelde vragen

Na aankoop van een ticket en voorafgaand aan je bezoek ontvang je een e-mail met daarin extra informatie, zodat je weet wat je als bezoeker kunt verwachten én wat TivoliVredenburg van jou verwacht. De belangrijkste basisinformatie per concert vind je natuurlijk al op de concertpagina in de agenda.

Op deze pagina beantwoorden we een heleboel veelgestelde vragen. Staat de jouwe er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Je bezoek

Kan ik mijn spullen in een garderobe of kluisje opbergen?

In TivoliVredenburg kan je op verschillende manieren je jas en tas veilig achterlaten, dit verschilt per zaal en dus per concert. Bij Ronda staan digitale lockers, bij de andere zalen staan lockers met muntstuk of is er een (bewaakte) garderobe.

Een medium locker is €2,- (ca. H.21 x B.30 x D.40 cm), een grote €4,- (ca. H.45 x B.30 x D.40 cm). Bij de garderobe betaal je €2,- per jas en tas.

Lockers kan je bij ons niet van tevoren reserveren. In verband met beperkte capaciteit van grote lockers raden we je aan om geen grote tassen mee te nemen. Ook je vouwfiets, instrument of andere grote spullen kan je hier niet in kwijt.

Digitale lockers Ronda
De digitale lockers staan in de Ronda-foyer. Je kan ze op twee manieren huren:

→ Scan de QR-code op de posters bij de lockers. Je komt dan op de website van Keynius. Huur je locker, na betaling krijg je een e-mail van Keynius. In de mail staat jouw link met je lockernummer en instructies om de locker te bedienen. Tussendoor kun je bij je spullen en je kan je locker delen met je gezelschap.

→ Vraag onze medewerkers om hulp als je geen smartphone hebt of als je batterij leeg is. Ze staan voor je klaar!

Belangrijk: Zorg bij het huren dat je het juiste e-mailadres invult. Je krijgt een e-mail met je lockernummer en informatie hoe je deze kunt openen toegestuurd op het opgegeven adres.

Hoe gaat mijn digitale locker open en dicht?
Na betaling ontvang je een e-mail van Keynius op het opgegeven e-mailadres. In de mail vind je een link waarmee je je locker kunt bedienen én delen met je vrienden. Je opent je locker door in de browser op de Open-knop te klikken. Duw daarna binnen 30 seconden op het lockernummer op jouw locker, zo gaat deze open. Als je de lockerdeur dicht doet, is deze weer op slot.

Ga je weg? Klik dan op de rode Open & Go Home button in de browser. Je locker is dan nog één keer te openen en wordt daarna vrijgegeven voor verhuur aan iemand anders. Let dus op dat je de locker leeg achterlaat als je hiervoor kiest.

Lockerformaten
→ Medium €2,- (ca. H.21 x B.30 x D.40 cm) Hierin passen ongeveer twee jassen, of één jas en een klein tasje.

→ Large €4,- (ca. H.45 x B.30 x D.40 cm) Het dubbele van een medium dus ongeveer 4 jassen, of twee jassen en een rugzakje.

Heb je een medium locker gehuurd maar passen je spullen er niet in? Je kunt onze één van onze medewerkers vragen om je locker te upgraden naar een grotere locker, als die nog beschikbaar is.

Muntlockers
In TivoliVredenburg kan je een muntlocker huren in de buurt van Pandora, Cloud 9, Hertz, en Grote Zaal. (Bij Ronda staan digitale lockers, zie voor gebruik daarvan de uitleg hierboven.)

De muntlockers kan je op twee manieren huren: → Met een muntstuk van €2,- (of 2x €2,- voor een grote locker) → Of met een speciale lockermunt. Een lockermunt PIN je voor €2,- (of 2x€2,- voor een grote locker) bij de muntenmachines bij de lockers of bij onze medewerkers.

Als je een locker huurt ben je verantwoordelijk voor schade aan de locker of items veroorzaakt door verkeerd gebruik. Een locker gebruiken en delen is op eigen risico. TivoliVredenburg is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of schade van de inhoud van je locker.

Bewaakte garderobe
In TivoliVredenburg is bij sommige zalen een bewaakte garderobe. Hier betaal je met PIN. Voor de garderobe betaal je €2,- per item. Een tas en een jas is dus samen €4,-. Er is een aantal concerten waar het gebruik van de garderobe in de toegangsprijs is verwerkt.

Is er een leeftijdsgrens?

Concerten in TivoliVredenburg zijn niet geschikt voor baby’s en kinderen tot 8 jaar, met uitzondering van de familievoorstellingen waarbij een leeftijdscategorie wordt aangegeven.

Voor het zelfstandig bezoeken van concerten zonder begeleiding hanteren wij een minimum adviesleeftijd van 14 jaar, tenzij anders vermeld op de evenementpagina.

Bezoekers jonger dan 18 jaar wordt geen alcoholische drank geschonken en hebben na 23:00 uur geen toegang, tenzij anders vermeld op de evenementpagina.

Mag ik fotograferen of filmen bij het concert?

Het is niet toegestaan zonder toestemming professionele foto-, video- en audioapparatuur mee naar binnen te nemen. Consumentencamera’s worden wel toegestaan. Onder professionele foto- en filmapparatuur verstaan wij toestellen met verwisselbare lenzen en spiegelreflex camera's. Sommige artiesten hebben liever helemaal niet dat je foto's neemt, in dit geval zullen we dat op de avond zelf communiceren.

Ik ben iets verloren in TivoliVredenburg, hebben jullie het gevonden?

Onze receptie beheert alle gevonden voorwerpen via de zoekmachine iLost. Hier kun je op zoek naar jouw voorwerp. Het kan zijn dat we nog niet alle gevonden items hebben toegevoegd. Onze receptie is ook telefonisch bereikbaar op 030 - 7606777.

Kan ik in TivoliVredenburg van WiFi gebruikmaken?

Dat kan! Het gehele gebouw is voorzien van een open TivoliVredenburg WiFi-netwerk. Zowel in onze zalen als in de tussenruimtes en ons café heb je toegang tot een uitstekende internetverbinding.

Heb ik gehoorbescherming nodig?

Bij onze concerten kan sprake zijn van hoge geluidsdruk, daarom raden we aan om altijd gehoorbescherming bij je te hebben. We vinden het belangrijk dat je niet alleen nu van goede muziek kunt genieten, maar over twintig jaar ook nog.

Bij onze barren en servicebalie zijn gratis oordoppen verkrijgbaar. Ook zijn herbruikbare siliconen oordoppen van het merk Alpine verkrijgbaar bij de kassa en servicebalie voor €4.

We ondersteunen de I Love My Ears-campagne en hebben het convenant preventie gehoorschade muzieksector getekend. Meer weten? Hier vind je meer informatie over geluid en gehoorbescherming.

Waar kan ik roken in TivoliVredenburg?

Per 1 april 2020 mag er niet meer binnen TivoliVredenburg worden gerookt, conform het rookverbod in alle Nederlandse horeca. Bij de meeste concerten is het mogelijk om buiten te roken op een balkon, mits de drukte dit toelaat.

Wat doen jullie om ongewenst gedrag te voorkomen?

Bij TivoliVredenburg nemen we preventieve maatregelen om ongewenst gedrag zoveel mogelijk te voorkomen. We hanteren duidelijke huisregels, communiceren deze naar onze bezoekers en zorgen ervoor dat ons personeel weet hoe ze ongewenst gedrag vroegtijdig herkennen, en wat ze dan kunnen doen. Ongewenst gedrag kun je altijd melden bij ons personeel.

Het is belangrijk voor ons dat iedereen zich veilig kan voelen. Als je vermoedt dat je iets ziet gebeuren dat niet in de haak is, kun je met een simpele vraag als "ben je oké?" meteen een handreiking doen aan iemand die misschien wel hulp kan gebruiken - zo kun je als bijstander een groot verschil maken. En mocht er niks aan de hand zijn, dan is dat natuurlijk alleen maar beter.

Tickets

Koop je tickets alleen via www.tivolivredenburg.nl. Wij verwijzen je altijd door naar het officiële verkoopkanaal. Kies dus nooit voor de eerste aanbieder die je via Google vindt, maar ga altijd naar de website van de artiest, organisator of zaal waar het evenement plaatsvindt.

Hoe verzilver ik een voucher?

Heb je een voucher omdat een eerder bezoek niet door kon gaan door een verplaatsing of afgelasting? Dan is je voucher gekoppeld aan het account waarmee je je die tickets van destijds bestelde. Als je via dit account nieuwe tickets bestelt, zie je bij het afrekenen automatisch de optie om met je vouchertegoed te betalen.

Vouchertegoed kan je alleen bij TivoliVredenburg besteden, en is niet omzetbaar in geld.

Kan ik zelf mijn stoelen kiezen?

Dit kan bij concerten waarbij we met vaste zitplaatsen werken. Bij het bestellen van een ticket via onze website kun je dan zelf een stoel uitkiezen in de zaalplattegrond. Indien deze mogelijkheid zich niet voordoet bij het bestellen van een ticket, dan werken we met vrije plaatskeuze en kun je tijdens de inloop van het concert plaatsnemen op een stoel naar keuze.

Waarom betaal ik servicekosten?

Met onze servicekosten dekken we de (vaak onzichtbare) onkosten voor bijvoorbeeld het gebruik van systemen, de kassa, klantenservice en administratie. Servicekosten zijn altijd bij de toegangsprijs inbegrepen. De hoogte van de servicekosten is afhankelijk van de ticketprijs, die vermeld staat op de concertpagina.

Kan ik reserveren of telefonisch tickets bestellen?

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen of te reserveren.

Waarom zijn tickets op andere websites soms duurder dan bij jullie zelf?

Er zijn helaas websites actief die tickets doorverkopen voor een hogere prijs. Het gaat om tientallen niet-officiële verkoopadressen die kaarten opkopen. Deze tickets zijn vaak duurder, maar het komt ook voor dat deze tickets helemaal niet geldig zijn.

Wij adviseren je om tickets alleen via www.tivolivredenburg.nl te kopen: wij verwijzen je altijd door naar het officiële verkoopkanaal. Kies dus nooit voor de eerste aanbieder die je via Google vindt, maar ga altijd naar de website van de artiest, organisator of zaal waar het evenement plaatsvindt. Meer informatie over secondary ticketing vind je op de website www.weetwaarjekoopt.nl.

Ik heb geen ticket ontvangen / Ik ben mijn ticket kwijt

Etickets kan je terugvinden in je account. Ga via de winkelwagen naar je account. Daar vind je via het menuutje onder je naam jouw Overzicht en Mijn Tickets. Nog steeds zoek, of ben je je papieren ticket kwijt? Neem dan contact op met onze kassa. Heb je je ticket via Ticketmaster besteld, log dan in via Ticketmaster.nl en vind je tickets daar terug.

Een evenement is verplaatst, wat nu?

Wanneer een evenement is verplaatst blijven tickets geldig voor het evenement op de nieuwe datum. Mocht je op de nieuwe datum niet kunnen, stuur dan een mail naar [email protected]. Wanneer je een ticket aan onze kassa hebt gekocht, dan kun je deze terugbrengen en krijg je je volledig betaalde bedrag (inclusief servicekosten) terug. Creditcardkosten kunnen helaas niet worden gerestitueerd.

Let op: restitutie moet binnen 4 weken na ontvangst van de mail aangevraagd worden.

Tickets die via Ticketmaster-voorverkooppunten zijn gekocht, kunnen bij een verkooppunt worden teruggebracht. Ticketmaster restitueert de ticketprijs exclusief servicekosten.

Een evenement is afgelast, wat nu?

Wanneer je een e-ticket hebt gekocht en het evenement wordt afgelast, dan krijg je automatisch je geld teruggestort op je bankrekening. Heb je je ticket aan onze kassa gekocht, dan kun je deze terugbrengen en krijg je je geld terug (inclusief servicekosten). Verzendkosten worden niet gerestitueerd.

Tickets die via Ticketmaster-voorverkooppunten zijn gekocht, kunnen bij een verkooppunt worden teruggebracht. Ticketmaster restitueert de ticketprijs inclusief servicekosten.

Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik toch niet kan komen?

Dit is helaas niet mogelijk. Wij kunnen geen tickets terugnemen. Je kunt je ticket bijvoorbeeld via Ticketswap aanbieden aan andere geïnteresseerden.

Kan ik met cadeaukaarten betalen?

Dat is mogelijk! Je kunt bij ons met de volgende cadeaubonnen betalen:
- Podium Cadeaukaart: aan onze kassa en via onze website.
- Theater en Concertbon: alleen mogelijk aan onze kassa.

Wil je een speciale TivoliVredenburg Podium Cadeaukaart cadeau doen? Deze kun je hier bestellen. De kaart is ook bij onze kassa verkrijgbaar.

Kan ik korting krijgen?

We werken samen met de U-Pas, We Are Public en CJP-pas. Daarnaast kunnen jongeren t/m 30 jaar korting krijgen op vrijwel al onze klassieke concerten en een deel van onze jazzconcerten. Ga naar deze pagina voor alle informatie.

Cashless

In TivoliVredenburg betaal je met een betaalpas of creditcard, niet meer met contant geld. Wij accepteren Maestro, Visa, Mastercard en American Express.

Je kan je cashgeld bij de kassa in de centrale hal op onze TivoliVredenburg-kaart laten zetten. Met deze kaart kan je overal in het gebouw betalen.

Hoe werkt de TivoliVredenburg-kaart?

Bij de kassa in de centrale hal zet een van onze medewerkers het bedrag van jouw munt- en papiergeld op de TivoliVredenburg-kaart. Deze kaart is onderdeel van onze service. Je betaalt er niks extra’s voor. Ook niet om je geld erop te zetten of er weer af te halen. De kaart is alleen te gebruiken in TivoliVredenburg, Het Gegeven Paard, Kitchen Bar Danel en bij de garderobe (behalve bij de kluisjes).

Waar kan ik mijn cash op een kaart zetten?

Bij de kassa in de hal kun je je cash op een TivoliVredenburg-kaart laten zetten. Als Ronda open is kun je ook naar de servicebalie op de eerste verdieping. En ga je naar een van onze zalen boven, dan kan je bij de bar op Park 6 terecht.

Hoeveel geld kan er op de kaart?

Minimaal €4,- en maximaal €150,-

Hoe weet ik hoeveel geld er op mijn kaart staat?

Scan de QR-code met je telefoon en voer het nummer van je kaart in. Dan zie je het saldo van je kaart. Als de Ronda open is kun je het ook vragen bij de servicebalie op de eerste verdieping. En ga je naar een van onze zalen boven, dan kan je bij de bar op Park 6 terecht.

Ik wil mijn kaart opwaarderen, waar doe ik dat?

Je kan je saldo opwaarderen op dezelfde plekken waar je je cash op de kaart zet: de kassa in de hal, de servicebalie op de eerste verdieping als Ronda open is en bij de bar op Park 6.

Ik wil de kaart inleveren en mijn saldo terugvragen

De kaart is ook bij je volgende bezoek te gebruiken, het tegoed is 1 jaar geldig. Wil je toch aan het einde van je bezoek je kaart weer inleveren? Scan de QR-code en vul de gevraagde gegevens in, zodat je het tegoed teruggestort krijgt op je bankrekening. Je kan ook tijdens de openingstijden bij onze kassa, het servicepunt bij Ronda of de bar bij Park 6 de kaart inleveren en het geld terugvragen.

Toegankelijkheid

TivoliVredenburg is toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Ons gebouw is groot en heeft meerdere zalen en locaties op verschillende verdiepingen, waar tegelijkertijd programma plaats kan vinden. Hieronder vind je een aantal veelgestelde vragen. Wil je meer informatie? Bekijk de pagina over de toegankelijkheid van ons gebouw.

Zijn er zitplaatsen in de zaal?

Of er zitplaatsen aanwezig zijn, verschilt per concert en per zaal. Hertz heeft standaard zitplaatsen en in de Grote Zaal is ook altijd zitgelegenheid. In Ronda en Pandora zijn normaliter alleen staanplaatsen. Via deze link vind je meer informatie over de verschillende zalen in ons gebouw. Mocht je niet in gelegenheid zijn om het gehele concert staand bij te wonen, neem dan contact op met ons ticketingteam.

Kan ik gebruik maken van een lift?

Onze medewerkers staan altijd klaar om bezoekers die minder goed ter been zijn te helpen, bijvoorbeeld met het gebruik van de liften. Wil je graag zelfstandig met de lift naar de zaal gaan, dan kun je bij de kassa een liftpas lenen. Neem daarvoor van te voren contact op met ons ticketingteam.

Slechthorend?

We bieden bij onze Grote Zaal en Hertz de mogelijkheid om gebruik te maken van een Sennheiser-ontvanger met verschillende soorten koptelefoons die kunnen communiceren met gehoorapparatuur. Wanneer je hier gebruik van wilt maken dan kun je dit bij aankomst aangeven bij een van onze garderobemedewerkers. Om de koptelefoon aan je gehoortoestel aan te sluiten, dient je toestel op de T- of MT-stand te worden gezet. Ook is het mogelijk om een reguliere koptelefoon bij onze garderobe in bruikleen te krijgen.

Slecht ter been?

Ben je verhinderd om tijdens een concert lang te staan of langdurig op een lastig bereikbare plek te zitten? Neem dan voorafgaand aan het concert contact op met ons ticketingteam. Omdat onze zalen en programma's nogal van elkaar verschillen, is dit de beste manier om op maat gemaakt advies te krijgen over de optimale bezoekomstandigheden van jouw concert.

81651

JE BEZOEK

Klik hier voor meer informatie om je bezoek goed voor te kunnen bereiden