Veelgestelde vragen

Na aankoop van een ticket en voorafgaand aan je bezoek ontvang je een e-mail met daarin extra informatie, zodat je weet wat je als bezoeker kunt verwachten én wat TivoliVredenburg van jou verwacht. De belangrijkste basisinformatie per concert vind je natuurlijk al op de concertpagina in de agenda.

Op deze pagina beantwoorden we een heleboel veelgestelde vragen. Staat de jouwe er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Coronavirus

Er zijn geen coronamaatregelen meer van toepassing op TivoliVredenburg. Onze programmering is weer helemaal hervat.

Hoe gaat TivoliVredenburg met corona om?

We volgen altijd de richtlijnen van het RIVM en eventuele maatregelen vanuit het kabinet. Dat betekent dat we nu helemaal open zijn, zonder beperkende maatregelen.

Moet ik vooraf getest worden?

Nee, een coronatest is niet nodig.

Mag ik langskomen als ik verkouden ben?

Het RIVM adviseert om, als je verkoudheidsklachten hebt, koorts hebt en/of last van benauwdheid, thuis te blijven en een test te doen. We stellen het op prijs als je dit advies volgt - dat doet ons personeel ook.

Hoe zit het met schoonmaak en ventilatie?

Na iedere productie worden onze zalen grondig schoongemaakt. In alle zalen van TivoliVredenburg wordt vers gefilterde lucht van buitenaf aangezogen. Er is geen luchtcirculatie in de zalen, enkel afzuiging.

Je bezoek

Is er een leeftijdsgrens?

Concerten in TivoliVredenburg zijn niet geschikt voor baby’s en kinderen tot 8 jaar, met uitzondering van de familievoorstellingen waarbij een leeftijdscategorie wordt aangegeven.

Voor het zelfstandig bezoeken van concerten zonder begeleiding hanteren wij een minimum adviesleeftijd van 14 jaar, tenzij anders vermeld op de evenementpagina. Voor het bezoeken van klassieke concerten (waaronder de gratis lunchpauzeconcerten) wordt een minimum leeftijd van 8 jaar gehanteerd.

Bezoekers jonger dan 18 jaar wordt geen alcoholische drank geschonken en hebben na 23:00 uur geen toegang, tenzij anders vermeld op de evenementpagina.

Is TivoliVredenburg toegankelijk voor bezoekers met een beperking?

TivoliVredenburg is volledig toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Ons gebouw is echter erg groot, daarom is het handig om een van onze medewerkers aan te spreken zodat je naar de juiste locatie begeleid kan worden. Bij de kassa in de centrale hal zijn liftpassen verkrijgbaar die je naar de juiste verdieping kunnen brengen. Klik hier voor uitgebreidere informatie over de toegankelijkheid van ons gebouw en een toelichting van de situatie per zaal.

Kan ik mijn spullen in een garderobe of kluisje opbergen?

Iedere zaal heeft een eigen bewaakte garderobe, bij binnenkomst wordt aangegeven van welke garderobe je gebruik kunt maken. Naast deze gratis garderobe kun je ook een kluisje huren voor € 2 of een groot kluisje voor € 4.

Kan ik contactloos of contant betalen voor consumpties?

Bij onze barren kan je momenteel alleen met pin/contactloos of met credit card betalen. We werken niet met munten voor consumpties. Verwacht je merchandise bij een concert te kopen? Neem dan voor de zekerheid contant geld mee. Het is vaak niet mogelijk om te pinnen bij de merchandise-stand, en er is niet altijd een mogelijkheid om cash te pinnen bij onze zalen. Bij grand café Het Gegeven Paard en restaurant Danel kan er contant en met pin betaald worden.

Mag ik fotograferen of filmen bij het concert?

Het is niet toegestaan zonder toestemming professionele foto-, video- en audioapparatuur mee naar binnen te nemen. Consumentencamera’s worden wel toegestaan. Onder professionele foto- en filmapparatuur verstaan wij toestellen met verwisselbare lenzen en spiegelreflex camera's. Sommige artiesten hebben liever helemaal niet dat je foto's neemt, in dit geval zullen we dat op de avond zelf communiceren.

Kan ik in TivoliVredenburg van WiFi gebruikmaken?

Dat kan! Het gehele gebouw is voorzien van een open TivoliVredenburg WiFi-netwerk. Zowel in onze zalen als in de tussenruimtes en ons café heb je toegang tot een uitstekende internetverbinding.

Heb ik gehoorbescherming nodig?

Bij onze concerten kan sprake zijn van hoge geluidsdruk, daarom raden we aan om altijd gehoorbescherming bij je te hebben. We vinden het belangrijk dat je niet alleen nu van goede muziek kunt genieten, maar over twintig jaar ook nog.

Bij al onze garderobes en barren zijn gratis oordoppen verkrijgbaar. Ook kun je oordoppen van Thunder Plugs kopen voor €3,- bij automaten naast onze garderobes.

We ondersteunen de I Love My Ears-campagne en hebben het convenant preventie gehoorschade muzieksector getekend. Meer weten? Hier vind je meer informatie over geluid en gehoorbescherming.

Waar kan ik roken in TivoliVredenburg?

Per 1 april 2020 mag er niet meer binnen TivoliVredenburg worden gerookt, conform het rookverbod in alle Nederlandse horeca. Bij de meeste concerten is het mogelijk om buiten te roken op een balkon, mits de drukte dit toelaat.

Tickets

Hoe verzilver ik een voucher?

Heb je een voucher omdat een eerder bezoek niet door kon gaan door een verplaatsing of afgelasting? Dan is je voucher gekoppeld aan het account waarmee je je die tickets van destijds bestelde. Als je via dit account nieuwe tickets bestelt, zie je bij het afrekenen automatisch de optie om met je vouchertegoed te betalen.

Vouchertegoed kan je alleen bij TivoliVredenburg besteden, en is niet omzetbaar in geld.

Kan ik zelf mijn stoelen kiezen?

Dit kan bij concerten waarbij we met vaste zitplaatsen werken. Bij het bestellen van een ticket via onze website kun je dan zelf een stoel uitkiezen in de zaalplattegrond. Indien deze mogelijkheid zich niet voordoet bij het bestellen van een ticket, dan werken we met vrije plaatskeuze en kun je tijdens de inloop van het concert plaatsnemen op een stoel naar keuze.

Wat betaal ik aan servicekosten?

Met onze servicekosten dekken we de (vaak onzichtbare) onkosten voor bijvoorbeeld het gebruik van systemen, de kassa, klantenservice en administratie. Bij aanschaf van een ticket kan je gratis gebruik maken van onze bewaakte garderobe. Ook kan je bij onze garderobe en barren gratis oordopjes krijgen. Servicekosten zijn altijd bij de toegangsprijs inbegrepen. De hoogte van de servicekosten is afhankelijk van de ticketprijs, die vermeld staat op de concertpagina.

Kan ik reserveren of telefonisch tickets bestellen?

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen of te reserveren.

Waarom zijn tickets op andere websites soms duurder dan bij jullie zelf?

Er zijn helaas websites actief die tickets doorverkopen voor een hogere prijs. Het gaat om tientallen niet-officiële verkoopadressen die kaarten opkopen. Deze tickets zijn vaak duurder, maar het komt ook voor dat deze tickets helemaal niet geldig zijn.

Wij adviseren je om tickets alleen via www.tivolivredenburg.nl te kopen: wij verwijzen je altijd door naar het officiële verkoopkanaal. Kies dus nooit voor de eerste aanbieder die je via Google vindt, maar ga altijd naar de website van de artiest, organisator of zaal waar het evenement plaatsvindt. Meer informatie over secondary ticketing vind je op de website www.weetwaarjekoopt.nl.

Kan ik met cadeaukaarten betalen?

Dat is mogelijk! Je kunt bij ons met de volgende cadeaubonnen betalen:
- Podium Cadeaukaart: aan onze kassa en via onze website.
- Theater en Concertbon: alleen mogelijk aan onze kassa.

Wil je een speciale TivoliVredenburg Podium Cadeaukaart cadeau doen? Haal deze bij de kassa!

Ik heb geen ticket ontvangen / Ik ben mijn ticket kwijt

Etickets kan je terugvinden in je account. Ga via de winkelwagen naar je account. Daar vind je via het menuutje onder je naam jouw Overzicht en Mijn Tickets. Nog steeds zoek, of ben je je papieren ticket kwijt? Neem dan contact op met onze kassa. Heb je je ticket via Ticketmaster besteld, log dan in via Ticketmaster.nl en vind je tickets daar terug.

Een evenement is verplaatst, wat nu?

Wanneer een evenement is verplaatst blijven tickets geldig voor het evenement op de nieuwe datum. Mocht je op de nieuwe datum niet kunnen, stuur dan een mail naar [email protected]. Wanneer je een ticket aan onze kassa hebt gekocht, dan kun je deze terugbrengen en krijg je je volledig betaalde bedrag (inclusief servicekosten) terug. Creditcardkosten kunnen helaas niet worden gerestitueerd.

Let op: restitutie moet binnen 4 weken na ontvangst van de mail aangevraagd worden.

Tickets die via Ticketmaster-voorverkooppunten zijn gekocht, kunnen bij een verkooppunt worden teruggebracht. Ticketmaster restitueert de ticketprijs exclusief servicekosten.

Een evenement is afgelast, wat nu?

Wanneer je een e-ticket hebt gekocht en het evenement wordt afgelast, dan krijg je automatisch je geld teruggestort op je bankrekening. Heb je je ticket aan onze kassa gekocht, dan kun je deze terugbrengen en krijg je je geld terug (inclusief servicekosten). Verzendkosten worden niet gerestitueerd.

Tickets die via Ticketmaster-voorverkooppunten zijn gekocht, kunnen bij een verkooppunt worden teruggebracht. Ticketmaster restitueert de ticketprijs inclusief servicekosten.

Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik toch niet kan komen?

Dit is helaas niet mogelijk. Wij kunnen geen tickets terugnemen. Je kunt je ticket bijvoorbeeld via Ticketswap aanbieden aan andere geïnteresseerden.

Kan ik korting krijgen?

TivoliVredenburg neemt deel aan verschillende initiatieven die korting bieden op het programma. Bijvoorbeeld voor mensen met een laag inkomen, die het vaak moeten stellen zonder kunst of cultuur, of voor jongeren.

We werken samen met de U-Pas, Voedselbank Cultuurpas en CJP-pas. Daarnaast kunnen jongeren t/m 30 jaar korting krijgen op vrijwel al onze klassieke concerten en een deel van onze jazzconcerten. Ga naar deze pagina voor alle informatie.

Ook is het regelmatig mogelijk om gratis programma te bezoeken in TivoliVredenburg. Bijvoorbeeld de wekelijkse Lunchpauzeconcerten, of aanstormend talent bij Rabo Open Stage. Bekijk voor alle gratis concerten het overzicht in onze agenda.

Toegankelijkheid

Klik hier voor uitgebreidere informatie over de toegankelijkheid van ons gebouw en onze zalen.

Zijn er zitplaatsen in de zaal?

Of er zitplaatsen aanwezig zijn, verschilt per concert en per zaal. Hertz heeft standaard zitplaatsen en in de Grote Zaal is ook altijd zitgelegenheid. In Ronda en Pandora zijn normaliter alleen staanplaatsen. Via deze link kun je onze zalen bekijken. Mocht je niet in gelegenheid zijn om het gehele concert staand bij te wonen, neem dan contact op met ons ticketingteam.

Hoe kan ik een rolstoelticket bestellen?

Dit kan in de meeste gevallen gewoon in onze webshop. Heb je hulp nodig, of vragen hierover, dan kun je contact opnemen met ons ticketingteam.

Kan ik gebruik maken van een lift?

Onze medewerkers staan altijd klaar om bezoekers die minder goed ter been zijn te helpen, bijvoorbeeld met het gebruik van de liften. Wil je graag zelfstandig met de lift naar de zaal gaan, dan kun je bij de kassa een liftpas lenen. Neem daarvoor van te voren contact op met ons ticketingteam.

Waar kan ik parkeren?

In de buurt van TivoliVredenburg bevindt zich een aantal parkeergarages met parkeermogelijkheid voor mindervaliden. De dichtstbijzijnde is parkeergarage P5 Hoog Catharijne, met 16 mindervaliden-parkeerplaatsen en een lift. Daarnaast kun je gratis parkeren op mindervalidenplaatsen in de buurt (Varkensmarkt 16 en Bergstraat 54 zijn op korte afstand van TivoliVredenburg).

Met een gehandicaptenparkeervergunning van de Gemeente Utrecht is het ook toegestaan om gratis te parkeren op plekken waar betaald parkeren is. Behalve op plekken met het bord ‘Vergunninghouders’. Deze parkeervergunning is gratis aan te vragen, ook als je buiten Utrecht woont.

Slechthorend?

We bieden bij onze Grote Zaal en Hertz de mogelijkheid om gebruik te maken van een Sennheiser-ontvanger met verschillende soorten koptelefoons die kunnen communiceren met gehoorapparatuur. Wanneer je hier gebruik van wilt maken dan kun je dit bij aankomst aangeven bij een van onze garderobemedewerkers. Om de koptelefoon aan je gehoortoestel aan te sluiten, dient je toestel op de T- of MT-stand te worden gezet. Ook is het mogelijk om een reguliere koptelefoon bij onze garderobe in bruikleen te krijgen.

Slecht ter been?

Ben je verhinderd om tijdens een concert lang te staan of langdurig op een lastig bereikbare plek te zitten? Neem dan voorafgaand aan het concert contact op met ons ticketingteam. Omdat onze zalen en programma's nogal van elkaar verschillen, is dit de beste manier om op maat gemaakt advies te krijgen over de optimale bezoekomstandigheden van jouw concert.

Mag mijn hulphond mee naar binnen?

Een officieel getrainde hulphond (zoals een blindengeleidehond) mag mee naar het concert. Bij versterkte concerten en concerten met veel licht kan de hond bij de receptie blijven. Wij zorgen eventueel voor extra begeleiding. Wij stellen het op prijs als we het van tevoren weten, neem daarvoor contact op met ons ticketingteam.

Kan ik van te voren al langskomen om de zaal te bekijken?

Kom je voor het eerst naar TivoliVredenburg? Dan bieden wij de mogelijkheid om de route naar de zaal, de garderobe en de zaal zelf al eerder te bekijken op een rustiger moment overdag. Neem hiervoor contact op met ons ticketingteam.