menu zoeken
Naar agenda

Veelgestelde vragen

Zit je vraag hier niet tussen, of heb je een opmerking of klacht? Mail ons op [email protected], bel naar 030 2314544 (ma t/m za 10:00-18:00), of stuur ons een bericht via Twitter of Facebook.

 

Je bezoek aan TivoliVredenburg

 

Is er een leeftijdsgrens?

Concerten in TivoliVredenburg zijn niet geschikt voor baby’s en kinderen tot 8 jaar, met uitzondering van de familievoorstellingen waarbij een leeftijdscategorie wordt aangegeven.

Ben je ouder dan 8 jaar, maar jonger dan 18? Voor het zelfstandig bezoeken van concerten (zonder begeleiding) hanteren wij een minimum adviesleeftijd van 14 jaar (tenzij anders vermeld op de evenementpagina). Voor het bezoeken van klassieke concerten (waaronder de gratis lunchpauzeconcerten) wordt een minimum adviesleeftijd van 8 jaar gehanteerd.

Bezoekers jonger dan 18 jaar wordt geen alcoholische drank geschonken en hebben na 23:00 uur geen toegang (tenzij anders vermeld op de evenementpagina).

 

Is TivoliVredenburg toegankelijk voor bezoekers met een beperking?

TivoliVredenburg is volledig toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Het gebouw is echter zo groot, dat het handig is om een van onze medewerkers aan te spreken zodat hij of zij je naar de juiste locatie kan begeleiden. Bij de kassa of bij 'Kan Ik Je Helpen'-medewerkers in de centrale hal zijn liftpassen verkrijgbaar die je naar de juiste verdieping kunnen brengen.

Klik hier voor uitgebreidere informatie over de toegankelijkheid van ons gebouw en een toelichting van de situatie per zaal.

 

Kan ik mijn spullen in een garderobe of kluisje opbergen?

Natuurlijk! Iedere zaal heeft een eigen garderobe, die te bereiken is vanaf het moment dat de deuren opengaan. Ook de kluisjes bevinden zich na de kaartcontrole. Jassen en tassen kunnen gratis opgeborgen worden in de garderobe, want de kosten voor de garderobe zijn inbegrepen in de ticketprijs. Hierop zijn enkele uitzonderingen, zoals onze wekelijkse dansavond Pop-O-Matic, gratis programma zoals onze lunchpauzeconcerten en bij verhuringen. Kluisjes zijn beschikbaar voor € 2,-, hier passen meerdere items in.

 

Hoe laat begint en eindigt het concert?

De aanvangstijd van het concert staat vermeld op het ticket. Voor de meest actuele aanvangstijden raden we je aan om op de dag van het evenement onze website te raadplegen. Ook sturen we voor een deel van ons programma een mail met extra informatie met daarin het tijdschema in de week van het concert. Wij kunnen niet garanderen dat een evenement exact op hetzelfde tijdstip begint als aangegeven, dit hangt af van het verloop van het evenement en soms van de artiest. Dit geldt ook voor de eindtijd.

We proberen bij de eindtijd zoveel mogelijk rekening te houden met het openbaar vervoer. De gemiddelde eindtijd voor concerten ligt tussen de 22:30 en (uiterlijk) 23:00 uur. Let op: hier kan van worden afgeweken. Bij ons nachtprogramma staat de eindtijd doorgaans vermeld op de evenementpagina.

Bij een aantal klassieke concerten wordt er een inleiding gegeven. Zowel de aanvang van de inleiding als de start van het concert staan vermeld op het ticket en op onze website.

 

Kan ik contactloos of met cash betalen voor consumpties?

Bij al onze barren is het mogelijk om met cash en pin/contactloos te betalen. Het is helaas niet mogelijk om met creditcard te betalen. We werken niet met munten voor consumpties.

Verwacht je merchandise bij een concert te kopen? Neem dan voor de zekerheid cash mee. Het is vaak niet mogelijk om te pinnen bij de merchandise-stand, en er is niet altijd een mogelijkheid om cash te pinnen bij onze zalen.

Bij grand café Het Gegeven Paard is het alleen mogelijk om met pin te betalen.

 

Mag ik fotograferen of filmen bij het concert?

Het is niet toegestaan zonder toestemming professionele foto-, video- en audio opname apparatuur mee naar binnen te nemen. Consumentencamera’s worden wel toegestaan. Onder professionele foto- en film apparatuur verstaan wij toestellen met verwisselbare lenzen en spiegelreflex camera's. Sommige artiesten hebben liever helemaal niet dat je foto's neemt, in dit geval zullen we dat op de avond zelf communiceren.

 

Ik ben iets verloren in TivoliVredenburg, hebben jullie het gevonden?

Onze receptie beheert alle gevonden voorwerpen via de zoekmachine iLost. Hier kun je op zoek naar jouw voorwerp. Het kan zijn dat we nog niet alle gevonden items hebben toegevoegd. Onze receptie is ook telefonisch bereikbaar op 030 - 7606777.

 

Zijn er zitplaatsen in de zaal?

Of er zitplaatsen aanwezig zijn, verschilt per concert en per zaal. Hertz heeft standaard zitplaatsen en in de Grote Zaal is ook altijd zitgelegenheid. In Ronda en Pandora zijn standaard alleen staanplaatsen. Via deze link kun je onze zalen bekijken. Mocht je niet in gelegenheid zijn om het gehele concert staand bij te wonen, dan kun je contact opnemen met de kassa: 030 - 2314544 (ma t/m za 10.00-18.00) of via [email protected].

 

Waar vind ik de kassa?

Onze kassa bevindt zich in de centrale hal op de begane grond (onder de houten trap tegenover de foto expositie). Hier kun je terecht voor tickets, de gastenlijst en meer informatie over TivoliVredenburg en ons programma. Tickets worden gescand bij de ingang van de zaal.

Onze kassa is geopend van maandag t/m zaterdag van 10:00 tot 18:00 uur, en als er programma is.

 

Kan ik in TivoliVredenburg van WiFi gebruikmaken?

Dat kan! Het gehele gebouw is voorzien van een open TivoliVredenburg WiFi-netwerk. Zowel in onze zalen als in de tussenruimtes en ons café heb je toegang tot een uitstekende internetverbinding.

 

Heb ik gehoorbescherming nodig?

Bij onze concerten kan sprake zijn van hoge geluidsdruk, daarom raden we aan om altijd gehoorbescherming bij je te hebben. We vinden het belangrijk dat je niet alleen nu van goede muziek kunt genieten, maar over twintig jaar ook nog.

Bij al onze garderobes en barren zijn gratis oordoppen verkrijgbaar. Ook kun je oordoppen van Thunder Plugs kopen voor €3,- bij automaten naast onze garderobes.

We ondersteunen de I Love My Ears-campagne en hebben het convenant preventie gehoorschade muzieksector getekend. Meer weten? Hier vind je meer informatie over geluid en gehoorbescherming.

 

Kan ik in de buurt overnachten?

Na een concert of dansavond niet meer naar huis? Wil je genieten van al dat andere leuks dat Utrecht te bieden heeft? Utrecht heeft veel keuze in hotels en hostels in verschillende prijscategorieën. Bijvoorbeeld Grand Hotel Karel V of het Apollo Hotel, beiden zeer dicht bij TivoliVredenburg en Utrecht Centraal gelegen. Is je budget kleiner? Dan raden we Hostel Strowis of StayOkay op de Neude aan.

 

Kan ik een kijkje nemen in het gebouw?

Dat kan! Zonder ticket kun je in ieder geval altijd terecht in onze centrale hal, indien ons grand café Het Gegeven Paard geopend is, of als er programma plaatsvindt in de rest van het gebouw. Iedere vrijdag- en zaterdagavond kun je ook terecht bij Park 6, een indoorpark en ontmoetingsplek op onze binnenplein op de vijfde en zesde verdieping, met prachtig uitzicht over Utrecht.

Het is niet mogelijk om de verschillende zalen te bekijken buiten ons programma om. Mocht je een indruk van de zalen willen krijgen, dan kun je bij ons binnen kijken via Google Maps. Ook worden er regelmatig rondleidingen gegeven door het gebouw, kijk voor de actuele data in onze agenda.

 

Waar kan ik roken in TivoliVredenburg?

Roken is alleen toegestaan op de daarvoor aangegeven plekken. Er zijn meerdere rookruimtes en vanuit iedere zaal is een rookruimte bereikbaar. Ook is het op verschillende plekken in TivoliVredenburg mogelijk om sigaretten te kopen.

 

Ik wil een band / dj / concept aanbieden

We staan altijd open voor suggesties! Je kunt het beste een mail sturen naar [email protected]. Mochten we interesse hebben dan nemen we contact met je op!

 

Kan ik een zaal huren bij jullie?

Bij ons kan alles! Een enorm bedrijfsfeest, een congres of seminar. Van een kleine borrel tot aan chique diners, van een spetterende kick-off tot aan een ingetogen bijeenkomst. Werkelijk niets is ons te gek. Kijk voor meer informatie op tivolivredenburgzakelijk.nl

 

Waar is het concert?

Het overgrote deel van ons programma vindt plaats in een van onze zalen in TivoliVredenburg, in het hart van Utrecht op loopafstand van Utrecht Centraal. We organiseren ook programma buiten TivoliVredenburg, bijvoorbeeld in De Helling, Jacobikerk, Molen de Ster en Slottuin Zeist. We vermelden de locatie altijd op de evenementpagina.

 

Waar kan ik een hapje eten of wat drinken voor of na het concert?

Wil je voor of na een concert nog wat drinken of eten, of ben je gewoon gezellig op stap? Dan kun je terecht bij grand café Het Gegeven Paard en Frans restaurant Danel.

Aan de singel onder het dak van TivoliVredenburg bevindt zich Frans restaurant Danel. Op de hoek van TivoliVredenburg bij de Vredenburgkade en de Hollandse Toren kun je terecht voor al het lekkers dat Frankrijk te bieden heeft.

Binnen TivoliVredenburg en op het terras aan de Singel bevindt zich grand café Het Gegeven Paard. Dit café in hartje Utrecht is zeven dagen per week open, voor zowel de bezoekers van TivoliVredenburg als voor alle andere liefhebbers van lekker eten en drinken in een aangename ambiance.

 

Hoe blijf ik op de hoogte van jullie programma?

We versturen verschillende nieuwsbrieven, met alle nieuwe bevestigingen, het laatste nieuws, tips, winacties en meer. Wil je als eerste op de hoogte blijven van alles dat in TivoliVredenburg speelt? Meld je dan nu aan!

Ontvang je liever alle nieuwe bevestigingen via WhatsApp? Meld je dan aan voor onze wekelijkse Net Bevestigd WhatsApp-update!

 

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?

Wij wensen goed om te gaan met de privacy van onze bezoekers. In onze privacyverklaring leggen we je uit welke gegevens we van je verzamelen, met welk doel, hoe lang we ze bewaren en wat je rechten zijn.

 

Hebben jullie voorzieningen voor slechthorenden?

We bieden bij onze Grote Zaal en Hertz de mogelijkheid om gebruik te maken van een Phonak-hanger, die communiceert met gehoorapparatuur. Wanneer je hier gebruik van wilt maken, dan kun je dit bij aankomst aangeven bij een van onze garderobemedewerkers. Om gebruik te maken van het systeem dient je eigen gehoortoestel op de T- of MT-stand te worden gezet. Niet elk toestel kan echter gekoppeld worden aan een Phonak. In dat geval kun je een ontvanger én hoofdtelefoon bij onze garderobe in bruikleen krijgen.

 

 

Tickets voor Tivolivredenburg

 

Waar kan ik tickets kopen?

Tickets zijn verkrijgbaar via onze website en bij onze kassa. Onze kassa is geopend van maandag t/m zaterdag van 10:00 tot 18:00 uur, en als er programma is. Ook verkopen we voor veel concerten tickets via Ticketmaster.nl.

 

Wat betaal ik aan servicekosten?

Met onze servicekosten kunnen we, de vaak onzichtbare, onkosten dekken o.a. voor het gebruik van systeemsoftware, online en offline verkooppunten, klantenservice en administratie. Als extra service zijn er gratis oordoppen bij de garderobe en barren verkrijgbaar en is onze (bewaakte) garderobe gratis bij aanschaf van een ticket. We hopen op deze manier een nog snellere en betere service te kunnen bieden. Servicekosten zijn bij de toegangsprijs inbegrepen.

De servicekosten vanaf 1 januari 2018 zijn:

€ 2,- voor concerten met portemonneeloze pauze / plp
€ 2,50 voor toegangskaartjes tot en met € 15,-
€ 3,25 voor toegangskaartjes boven € 15,- en tot en met € 27,-
€ 4,- voor toegangskaartjes boven € 27,-

 

Kan ik met cadeaukaarten betalen?

Dat is mogelijk! Je kunt bij ons met de volgende cadeaubonnen betalen:
- Podium Cadeaukaart: aan onze kassa en via onze website.
- Theater en Concertbon: alleen mogelijk aan onze kassa.

Wil je een speciale TivoliVredenburg Podium Cadeaukaart cadeau doen? Haal deze bij de kassa!

 

Kan ik reserveren of telefonisch tickets bestellen?

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen of te reserveren.

 

Hoe kan ik een rolstoelticket bestellen?

Dit kan in onze webshop. Heb je hulp nodig, of vragen hierover, dan kun je telefonisch contact opnemen met onze kassa via 030 - 2314544. We zijn geopend van maandag tot en met zaterdag van 10:00 uur tot 21:00 uur en helpen je graag verder!

 

Kan ik zelf mijn stoelen kiezen?

Dit kan bij concerten waarbij we met vaste zitplaatsen werken. Bij het bestellen van een ticket via onze website kun je dan zelf een stoel uitkiezen in de zaalplattegrond. Indien deze mogelijkheid zich niet voordoet bij het bestellen van een ticket, dan werken we met vrije plaatskeuze en kun je tijdens de inloop van het concert plaatsnemen op een stoel naar keuze.

 

Kan mijn ticket vanaf mijn telefoon gescand worden?

Ja, het is mogelijk om je e-ticket vanaf je telefoon te laten scannen. Dit heeft verschillende voordelen. Zo heb je je tickets altijd bij je en bespaar je inkt en papier, en daarmee het milieu!

 

Waarom zijn tickets op andere websites soms duurder dan bij jullie zelf?

Er zijn helaas websites actief die tickets doorverkopen voor een hogere prijs. Het gaat om tientallen niet-officiële voorverkoopadressen die kaarten opkopen, om ze vervolgens voor een hogere prijs door te verkopen. Deze tickets zijn niet alleen duurder, maar het komt ook voor dat deze tickets uiteindelijk helemaal niet geldig zijn.

Wij adviseren je daarom om tickets alleen via www.tivolivredenburg.nl te kopen. Van daaruit word je altijd doorverwezen naar het officiële verkoopkanaal. Kies dus nooit voor de eerste aanbieder die je via Google vindt, maar ga altijd naar de website van de artiest, organisator of zaal waar het evenement plaatsvindt. Meer informatie over secondary ticketing vind je op de website weetwaarjekoopt.nl.

 

Hoeveel tickets kan ik kopen?

Doorgaans kun je voor popconcerten maximaal 6 tickets bestellen en voor dansavonden maximaal 10 tickets. Bij klassieke concerten zit er geen limiet op het maximaal aantal te kopen kaarten.

Er zijn uitzonderingen, want we houden hierbij ook rekening met de wens van een artiest of organisatie.

 

Het lukt me niet om online te bestellen of krijg een foutmelding, wat nu?

Voor hulp kan je contact opnemen met onze kassa via: 030 – 2314544 of [email protected]. We zijn bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 10:00 uur tot 21:00 uur en helpen je graag verder! Ook helpen we je graag verder aan onze kassa zelf.

 

Ik heb mijn ticket niet ontvangen of ben deze kwijtgeraakt, wat nu?

Je kunt je e-ticket opnieuw downloaden door in te loggen in ons kaartverkoopsysteem.

Heb je vóór 26 augustus 2018 tickets gekocht in ons oude kaartverkoopsysteem, en kun je je ticket niet meer terugvinden? Neem dan contact op met onze kassa (030 - 2314544 of [email protected]), dan sturen we je je ticket(s) opnieuw toe. We zijn bereikbaar via 030 - 2314544 en via [email protected]. Let op: onze kassa is geopend van maandag tot en met zaterdag van 10:00 uur tot 21:00 uur.

Heb je je ticket via Ticketmaster besteld, log dan in via Ticketmaster.nl en vind je tickets daar terug.

 

Kan ik aan tickets komen voor een uitverkocht concert?

Helaas niet. Wanneer een evenement uitverkocht is, betekent het dat er op geen enkele plek meer tickets beschikbaar zijn. Je kunt er rekening mee houden dat er geen tickets meer beschikbaar komen. We werken ook niet met een reservelijst.

Er zijn websites actief die tickets voor uitverkochte concerten doorverkopen voor een hogere prijs. Het gaat om tientallen niet-officiële voorverkoopadressen die kaarten opkopen, om ze vervolgens voor een hogere prijs door te verkopen. Deze tickets zijn niet alleen duurder, maar het komt ook regelmatig voor dat deze tickets uiteindelijk helemaal niet geldig zijn.

Op social media worden ook regelmatig tickets aangeboden, bijvoorbeeld in Facebook-events van (uitverkochte) concerten. Hierbij is voorzichtigheid geboden! Controleer altijd goed het account van de verkoper en maak nooit zomaar geld over.

 

Een evenement is verplaatst, wat nu?

Wanneer een evenement is verplaatst blijven tickets geldig voor het evenement op de nieuwe datum. Mocht je op de nieuwe datum niet kunnen, stuur dan een mail naar [email protected]. Wanneer je een ticket aan onze kassa hebt gekocht, dan kun je deze terugbrengen en krijg je je volledig betaalde bedrag (inclusief servicekosten) terug. Creditcardkosten kunnen helaas niet worden gerestitueerd.

Tickets die via Ticketmaster-voorverkooppunten zijn gekocht, kunnen bij een verkooppunt worden teruggebracht. Ticketmaster restitueert de ticketprijs exclusief servicekosten.

 

Een evenement is afgelast, wat nu?

Wanneer je een e-ticket hebt gekocht en het evenement wordt afgelast, dan krijg je automatisch binnen 30 dagen je geld teruggestort op je bankrekening. Heb je je ticket aan onze kassa gekocht, dan kun je deze terugbrengen en krijg je je geld terug (inclusief servicekosten).

Tickets die via Ticketmaster-voorverkooppunten zijn gekocht, kunnen bij een verkooppunt worden teruggebracht. Ticketmaster restitueert de ticketprijs exclusief servicekosten.

 

Ik kan niet meer naar het concert komen. Mag ik mijn geld terug?

Dit is helaas niet mogelijk. Wij kunnen geen tickets terugnemen. Je kunt je ticket bijvoorbeeld via Ticketswap aanbieden aan andere geïnteresseerden.

 

Hoe weet ik of tickets op naam/ zijn?

In principe controleren wij de naam op tickets niet. Er zijn uitzonderingen, vaak is dit op verzoek van de artiest of organisatie van het evenement. Dit vermelden we dan altijd expliciet op de evenementpagina. Hierbij is het dus niet mogelijk om je ticket aan iemand anders te geven of door te verkopen.

 

Doen jullie aan CJP- of Jongerenkorting?

Ben je jonger dan dertig jaar? Dan kun je korting krijgen op vrijwel al onze klassieke concerten en een deel van onze jazzconcerten. Je kunt een sprintkaart kopen voor €12 of gebruik maken van 20% korting met een CJP-pas.

Sprintkaarten zijn te koop op de dag van het concert zelf vanaf 10:00 uur, aan de kassa en online, indien het concert niet is uitverkocht. Bekijk de selectie hier. In het geval van ochtend- of middagconcerten geldt dat sprintkaarten 24 uur van te voren beschikbaar zijn.

Met een CJP-pas kun je een ticket met 20% korting kopen via ons kaartverkoopsysteem. Bekijk de selectie hier. Bij het scannen van je ticket zal om je CJP-pas worden gevraagd. Heb je nog geen CJP-pas? Je bent al CJP-lid vanaf €17,50 per jaar. Niet alleen bij TivoliVredenburg, maar ook bij talloze andere culturele instellingen en winkels kan je als CJP-lid van korting gebruik maken.