
- Zaal open
- Aanvang
- Verwacht einde
- Uitvoerenden
Izaline Calister zang
Roël Calister percussie
Thijs Borsten piano, gitaarVictor Modderkolk illustraties
Kiki Jaski regie
Rijk Jacobs techniek- Locatie
- Cloud Nine
- Trailer
-
Bekijk de trailer
Bon Dia, Goeiemorgen (4+)
Un dushi fiesta met Izaline Calister
GeweestBon Dia, Goeiemorgen is een muziektheatervoorstelling (4+) rondom een bonte verzameling kinderliedjes van Curaçao, Aruba en Bonaire. De liedjes worden tweetalig, in zowel het Papiaments als het Nederlands gezongen door Izaline Calister begeleid door pianist Thijs Borsten (bekend van de succesvolle cd-serie Trapperdetrap en de Liedjesatlas) en percussionist Danny Rombout. Kiki Jaski verzorgt het script en de regie.
Wat doe je als je niet kunt slapen? Het lukt Izaline niet om in slaap te komen. In het schemergebied tussen dag en nacht is haar slaapkamer een plek waar knuffels tot leven komen, een schimmenspel leidt tot een groot dansfeest en er wordt zelfs gevoetbald! Izaline beleeft allerlei avonturen waarbij de vrolijkste kinderliedjes voorbijkomen. Is het een droom, of is dit echt?
Izaline Calister en Thijs Borsten
De Antilliaanse zangeres Izaline Calister heeft ruimschoots haar sporen verdiend op de diverse podia, in de jazz, de wereldmuziek en bij kindervoorstellingen. Voor Bon Dia, Goeiemorgen werkt ze samen met theatermaker, muzikant en arrangeur Thijs Borsten. De kracht van hun samenwerking is humor en muzikaliteit waarbij deze bijzondere, oude kinderliedjes, die ook voor volwassenen leuk zijn, op speelse manier weer een nieuw leven krijgen. Thijs en Izaline maakten eerder Het eiland van mijn vader (2019) en in opdracht van het Concertgebouw Liedjes zonder grenzen (4+).
“Met een mengeling van jazz en Caraïbische muziek is ‘BonDia, goeiemorgen’ aanstekelijk en in de tweetalige liedjes vloeien de zinnen in het Nederlands en Papiaments als vanzelf samen.(…) De kinderen sluiten Izaline die in haar pyjama over het podium danst meteen in hun hart. Ze zingen mee met de liedjes en dansen uitgelaten tussen de stoelen door.“ (Theaterkrant)