Blog-O-Matic

Blog-O-Matic is de maandelijkse festivalkrant van Pop-O-Matic. Een popculturele recap van de nieuwste tracks, de meest opvallende revivals, de mooiste soundtracks en wat verdwaalde (fun)facts.

Pop-O-Culture

Het toekomstig kabinet heeft een akkoord opgesteld waaruit blijkt dat alleen (volgens hen) gewone Nederlanders welkom zijn en cultuur iets is waar vooral op bezuinigd moet worden. Behalve dan op “dagrecreatie”, want Snuitje en Pluisje moeten wel natuurlijk gewoon naar De Efteling kunnen blijven gaan hé. Een mooi moment om te benadrukken hoe blij we mogen zijn dat er geen enkel ander land is met zo’n volle festivalzomer als wij. De beste dagrecreatie die er is, me dunkt. Over een paar weken trappen we af met Best Kept Secret. Justice is een van de headliners en een melancholische Tame Impala die “Neeeeeeverender” zingt het gevoel van de dag.

Pop-O-Classic

Nee. Geen oproep. Wel een speelse knipoog. Door de film over ome Bob en alle stress op de Universiteiten voelt dit nummer weer ongewild relevant. “Read it in the news”. Ook de jungle beats van de Roni Size remix zijn al een tijd lang weer helemaal terug. Ik vergeet nooit meer dat ik deze op recreatieoord Lowlands mocht draaien en Roni zelf even een dansje op het podium kwam doen. TUNE!

Pop-O-Banger

Shygirl is een Britse zanger, rapper, liedjesschrijver en platenlabel-eigenaar. Ze werkte in eerste instantie veel samen met producers als Seda bodega, Arca en Sophie, werd al snel besties met Rihanna en is nu al een aantal jaar een volledig zelfstandige natuurkracht. Deze week verscheen haar nieuwste single samen met Danny L Harle. Een vloerverbrander in de beste queer-rave traditie die ze zelf mee heeft weten vorm te geven. Encore!

Pop-O-Secret

Zijn we allemaal al naar Challengers geweest? Ja toch? De soundtrack is inmiddels in zijn volledigheid geremixt door Boys Noize, maar ook de needle drops zijn alle aandacht waard. Zendaya die op Hot In Here danst is misschien wel een heel makkelijke inkopper, maar Uncle ACE (ja, die hoofdletters horen bij de originele spelling) van Blood Orange in een tennisfilm mag absoluut een mopje Oscar-waardig product placement genoemd worden.

Volgende Pop-O-Matic

Pop-O-Playlist