
VIRTUEEL OUDJAAR
Hij moest gaan nadenken over wat nog wel kon. Gelukkig stond TivoliVredenburg open voor ideeën. Zoals het maken van een online popquiz. ‘Dat was echt een schot in de roos. Zeker die eerste quizzen in de eerste lockdown. Het is een beetje gênant om te pochen, maar op de piek deden er 16000 mensen mee.’
Ook maakte hij voor TivoliVredenburg de podcast St. Pauls Boutique, waarin hij zijn favoriete oude muziek afwisselt met nieuwe vondsten. En hij ging draaien via Zoom, zodat mensen thuis de muziek over hun eigen geluidssystemen konden versterken en desgewenst in de kamer konden dansen. Zoals tijdens de NYE The Homeshow van TivoliVredenburg. ‘Een virtueel oudjaarsfeest. Gaaf, maar weird. Weird, maar gaaf,’ aldus Paul.
Een eye opener was Walk the Line, ‘een Willy Wonkaatour’ door het gebouw, met in elke zaal een ander programma. ‘Eerst was dat met groepjes van dertig man, later helemaal online. Ik heb daarvoor meerdere programmaonderdelen mogen bedenken en uitvoeren, zoals een college over protestliederen.’ Hij moest ervoor uit zijn comfort zone. ‘Achteruitlopend, met een camera die je volgt. Tof doen, de directeur interviewen en bands aankondigen.’
Het leek niks voor de dj die met liefde de muziek laat spreken, en liever naar de punten van zijn schoenen kijkt dan naar het publiek. Paul is niet het type dat zichzelf graag op de borst slaat, om het voorzichtig te zeggen, maar hij bleek het presenteren nog leuk te vinden ook. ‘Ik ben geen Matthijs van Nieuwkerk, maar ik dacht wel: hee dit gaat me best goed af. Ik heb het gevoel dat ik voor een bus vandaan ben gesprongen, en net niet geraakt ben, zeg maar.’