MENU
HOME

Slecht ter been?

 
Is TivoliVredenburg toegankelijk voor bezoekers met een beperking? 

TivoliVredenburg heeft goede faciliteiten voor bezoekers met een beperking. Al onze zalen zijn bereikbaar met een lift. Het gebouw is echter zo groot, dat het handig is om een van onze medewerkers aan te spreken, zodat hij of zij je naar de juiste locatie kan begeleiden.

Zijn er rolstoelplaatsen? 

Alle zalen zijn toegankelijk voor mensen met een beperking. Hieronder staat de situatie per zaal toegelicht. Bezoekers die voor het eerst naar TivoliVredenburg komen, bieden wij de mogelijkheid om de route naar de zaal, de garderobe enzovoorts al eerder te bekijken op een rustiger moment overdag. Ons ticketingteam wil je daar graag bij helpen. Om een afspraak te maken of om een rolstoelplaats te reserveren, kun je bellen met ons ticketingteam 030 - 231 45 44.

Grote Zaal 

De Grote Zaal heeft acht rolstoelplaatsen. Die bevinden zich op de begane grond, links en rechts van het podium. Omdat het podium lager gelegen is, is er vrij uitzicht op het podium. Per rolstoel is er één plek voor een begeleider. Met meer mensen komen kan natuurlijk, maar als alle rolstoelplekken verkocht zijn, kunnen we niet garanderen dat men bij elkaar kan zitten. Bel altijd met ons ticketingteam om de mogelijkheden door te nemen. Er zijn twee aangepaste toiletten: in de foyer op de begane grond, en in de centrale hal tegenover Het Gegeven Paard. De garderobe is ook op de begane grond.

Hertz 

In kamermuziekzaal Hertz zijn zes rolstoelplaatsen. Er is telkens plek voor één begeleider die ernaast kan zitten. De foyer van Hertz is op de zesde verdieping en is te bereiken via onze liften. De rolstoelplaatsen in de zaal bevinden zich op de zevende verdieping. Tijdens klassieke concerten zijn er altijd vrijwilligers die mee naar boven gaan en je naar de foyer of naar je plek in de zaal brengen. Het aangepaste toilet bevindt zich op de zesde verdieping. Je kunt ook gebruikmaken van het aangepaste toilet in de centrale hal op de begane grond. Om zelfstandig gebruik te maken van de liften, kun je een liftpas lenen bij de kassa. Zie voor meer informatie ‘liftgebruik’.

Ronda 

Ronda heeft zes rolstoelplaatsen op het balkon. Omdat de zaal breed is, is er goed zicht op het podium. Er is plek voor één begeleider die erbij kan staan. Je kunt natuurlijk met meer mensen komen, maar als alle rolstoelplekken verkocht zijn, kunnen we niet garanderen dat je bij elkaar kunt staan. Op het balkon is ook een bar aanwezig. Het balkon met de rolstoelplaatsen bereik je met de lift naar de vierde verdieping. 

Het aangepaste toilet bevindt zich op de eerste verdieping, naast de garderobe van Ronda. Je kunt ook gebruikmaken van het aangepaste toilet in de centrale hal op de begane grond. Bij binnenkomst in de centrale hal staan mensen klaar die de liften bedienen. Om zelfstandig gebruik te maken van de liften, kun je een liftpas lenen bij de kassa in de centrale hal. Zie voor meer informatie ‘liftgebruik’.

Cloud Nine 

In deze bovenste zaal van ons gebouw zijn vier rolstoelplaatsen. Per rolstoel is er één plek voor een begeleider. Je kunt natuurlijk met meer mensen komen, maar als alle rolstoelplekken verkocht zijn, kunnen we niet garanderen dat je bij elkaar kunt zitten. Het aangepaste toilet bevindt op de achtste verdieping, bij de garderobe van Cloud Nine. Je kunt ook gebruikmaken van het aangepaste toilet in de centrale hal op de begane grond, tegenover Het Gegeven Paard.

Bij binnenkomst in de centrale hal staan mensen klaar die de liften bedienen. Onze servicemedewerkers in Cloud Nine helpen daar met het liftgebruik. Om zelfstandig gebruik te maken van de liften, kun je een liftpas lenen bij de kassa in de centrale hal. Zie voor meer informatie ‘liftgebruik’.

Pandora 

In Pandora zijn geen vaste rolstoelplaatsen. Het podium is vrij laag. De zaal bevindt zich op de zevende verdieping. Je komt de zaal binnen links van het podium. Omdat de deuren tussen de lift en de zaal erg zwaar zijn, heb je daar hulp nodig van een begeleider. Dit is helaas een van de gevolgen van de noodzaak om in ons gebouw, met vijf concertzalen, gebruik te maken van zware, geluidwerende deuren.

De foyer van Pandora is op de zesde verdieping. Hier is ook een aangepast toilet, net als in de centrale hal op de begane grond. Om zelfstandig gebruik te maken van de liften, kun je een liftpas lenen bij de kassa. Zie voor meer informatie ‘liftgebruik’.

Liftgebruik?  

Onze medewerkers staan altijd klaar om bezoekers die minder goed ter been zijn te helpen, bijvoorbeeld met het gebruik van de liften. Mensen die er de voorkeur aan geven om zelfstandig met de lift naar de zaal te gaan, kunnen bij de kassa een liftpas lenen. Neem daarvoor contact op met ons ticketingteam: 030 - 231 45 44.

Parkeerplaatsen 

Wij adviseren gebruik te maken van parkeergarage Rijnkade. Vanaf deze parkeergarage heb je minder last van de bouwput die zich momenteel naast ons gebouw bevindt. Je kunt bij de parkeergarage informeren over de beschikbaarheid van de plaatsen. Voor meer informatie verwijzen we graag naar routebeschrijving.

Slechthorend? 

Voor slechthorenden bieden wij in de Grote Zaal en Hertz speciale apparatuur aan waardoor slechthorende bezoekers de concerten net zo goed kunnen ervaren als iedere andere bezoeker. De hoortoestellen zijn vóór aanvang van het concert bij de garderobe verkrijgbaar in bruikleen.

Eventjes slecht ter been? 

Heb je je enkelbanden gescheurd, ben je zwanger of ben je op een andere manier verhinderd om tijdens een concert lang te staan of langdurig op een lastig bereikbare plek te zitten? Bel dan voorafgaand aan het concert met ons ticketingteam: 030 - 231 45 44. Omdat onze zalen en producties nogal van elkaar verschillen, is dit de beste manier om op maat gemaakt advies te krijgen over de optimale bezoekomstandigheden van jouw concert.

Mag mijn hulphond mee naar binnen? 

Een officieel getrainde hulphond (zoals een blindengeleidehond) mag mee naar het concert. Bij versterkte concerten en concerten met veel licht kan de hond bij de receptie blijven. Wij zorgen eventueel voor extra begeleiding. Wij stellen het op prijs als we het van tevoren weten, en daarvoor kun je bellen met ons ticketingteam via 030 - 231 45 44.

 

 

 

Naar agenda

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.