Menu Sluit Agenda Zoeken Winkelwagen

Marketingmedewerker niet-westerse muziek & cross-over

 

Wij zijn TivoliVredenburg

Het Utrechtse TivoliVredenburg biedt een podium aan alle muzikale werelden, maar ook aan andersoortige unieke evenementen. Dat kom je nergens anders tegen. Ons publiek is soms twee jaar oud, soms negentig. Ze komen voor een lunchpauzeconcert, voor een lezing of een dansnacht, voor pop of jazz, voor hun favoriete dirigent of voor een koffiedate. Met vijf unieke zalen en meerdere horecavoorzieningen onder één dak, is ze het huis van en voor iedereen. Het afgelopen jaar hebben we 1,2 miljoen bezoekers over de vloer gehad!

TivoliVredenburg is constant in beweging en ontwikkelt ook programma met vertegenwoordigers van Utrechters met een migratieachtergrond, daarbij komt herkenbaarheid van hun roots in één of meerdere dimensies tot zijn recht. Utrecht heeft relatief veel inwoners met een Turkse en Marokkaanse achtergrond waardoor ervoor wordt gekozen om programmalijnen daarop aan te laten sluiten. Zo zijn er samenwerkingen met Syrische, Marokkaanse en Turkse musici, maar ook met wijkcultuurhuizen en partnerorganisaties als Marmoucha, Mystiek Productions, regionale programma’s talentontwikkeling en meerdere agentschappen en maatschappelijke organisaties.

Wij zoeken

Extra expertise op marketinggebied voor het bovengenoemde programma, iemand met voldoende kennis om de desbetreffende doelgroepen te kunnen bereiken en passend aanbod te leveren voor de genoemde programmalijnen. We zijn nog te weinig verbonden met Utrechters met een migratieachtergrond. Expertise in de vorm van co-programmamakers met een bi-culturele achtergrond hebben we de afgelopen periode gevonden, door nieuwe collega’s en door partnerships met andere organisaties. We zijn opzoek naar een marketingmedewerker die doorlopend samenwerkt met (co)programmeurs en het juiste programma op het juiste moment, met de juiste tone of voice, bij de juiste mensen terecht laat komen.

Als onze nieuwe marketingmedewerker kun jij voor elk van de genoemde programmalijnen een passende promotiestrategie voor Utrecht en omgeving ontwikkelen, om zo vraag en aanbod aan elkaar te verbinden. Jij hebt actuele kennis van de verschillende doelgroepen en weet hen met je kennis en via je netwerk te bedienen, betrekken en in te zetten bij de promotie. Je hebt een idee hoe je niet-westerse doelgroep kunt binden aan TivoliVredenburg.

Evenementen die bijvoorbeeld binnen het profiel vallen zijn: Voodoo-to-go festival, Brasa festival, Amazigh Nieuwjaar, Ladies Only festival, Omar Faruk Tekbilek, Medfest, Mega Hafla.

Profiel en competenties
  • Je bent een netwerker, proactief, creatief en durft te experimenteren en te vernieuwen, geen 9-5 mentaliteit
  • Aantoonbare ervaring in marketing in de culturele en/of entertainment sector is een pre
  • Je fungeert op hbo-niveau
  • Je hebt binding met de stad Utrecht en kent de weg in de verschillende wijken
  • Je beheerst de Nederlandse taal goed in woord en geschrift
Wij bieden

Een levendige werkomgeving met leuke collega’s binnen een dynamische organisatie die volop in ontwikkeling is. Als marketingmedewerker ben je onderdeel van het programmamarketingteam, dat bestaat uit tien marketeers en twee traffic medewerkers, die samen werken aan de promotie van zo goed als alle programmaonderdelen van TivoliVredenburg, van klassiek tot dance, van pop tot jazz en alles daartussen en daarbuiten! Het team bestaat uit diverse specialisten die ieder hun eigen manieren hebben om doelgroepen te bereiken. Wij worden heel enthousiast van nieuwe inzichten en ideeën, en zijn zeer benieuwd wie onze nieuwe aanwinst wordt.

TivoliVredenburg heeft als missie om open te zijn en van iedereen. Daarom zoeken wij actief naar nieuwe collega’s die vanuit verscheidenheid in afkomst en achtergrond een verscheidenheid aan talenten met zich meebrengen. Als je je hierin herkent, kom ons verrassen en verrijken en reageer!

Salaris conform de cao Nederlandse Poppodia en –Festivals, deze functie wordt gewaardeerd in salarisschaal 6 cao NPF (minimaal € 2.253,35 tot maximaal € 3.282,71 bij een aanstelling van 38 uur) voor 0,6 fte (24 uur) in de week. Het gaat om een jaarcontract, met mogelijkheid tot verlenging.

Solliciteren?

Upload je sollicitatie voorzien van cv uiterlijk 18 augustus via dit formulier. Voor vragen betreft deze vacature kun je contact opnemen met Kimtessa Hill, via telefoonnummer 030-7606777.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.