Afgelast of verplaatst

Informatie over restitutie en donatie

We leven in een onwerkelijke tijd. Prachtige concerten en voorstellingen zijn geannuleerd. Dat is voor de hele sector een zware klap. Onder normale omstandigheden heeft de consument het recht op restitutie van het aankoopbedrag bij geannuleerde concerten. De huidige coronacrisis zorgt er echter voor dat de financiële impact voor de sector zo groot is, dat instellingen failliet kunnen gaan als voor alle reeds gekochte tickets per definitie het geld teruggestort moet worden.

Nederlandse theaters, concertzalen, evenement- en sportorganisatoren, musea en festivals hebben de handen ineen geslagen en doen de gezamenlijke oproep aan het publiek om geen geld terug te vragen voor tickets die zij al gekocht hadden, maar die niet kunnen worden gebruikt vanwege de coronacrisis. Op deze manier hoeven culturele instellingen minder snel geld terug te betalen en houden zij een buffer om na de coronacrisis nieuwe producties op te zetten of nieuwe voorstellingen en concerten in te plannen.

Wat betekent dat voor jou?
Op de eerste plaats zoeken wij zoveel mogelijk naar nieuwe data voor de concerten die nu geen doorgang kunnen vinden en het oorspronkelijke ticket blijft dan gewoon geldig. Is zo’n verplaatsing niet mogelijk of ben je verhinderd op de nieuwe datum, dan kun je kiezen voor een voucher ter waarde van de oorspronkelijke ticketprijs (inclusief servicekosten) die later ingewisseld kan worden voor een nieuw concert. Ook kun je kiezen voor restitutie en/of een donatie, waarbij de donatie volledig bij de artiest/musici en hun boekingskantoor terecht komt. Lees hier meer over deze regeling en waarom wij het belangrijk vinden om artiesten te steunen. Alle ticketkopers worden via e-mail op de hoogte gebracht. Ook zonder ticket kun je TivoliVredenburg steunen, bekijk hier de mogelijkheden.Kijk voor meer informatie over deze landelijke regeling op www.bewaarjeticket.nl.

We hebben de veelgestelde vragen over deze ticketregeling hier verzameld.