Veelgestelde vragen over livestreams

Wat kan ik verwachten?

De livestream wordt aangeboden in HD-beeldkwaliteit, met verschillende cameraposities, en met een speciaal hiervoor gemaakte geluidsmix met de hoogst mogelijke geluidskwaliteit. Onze livestreams worden uitgevoerd door vakmensen met professionele apparatuur.

Hoe krijg ik toegang?

Om een livestream te kunnen bekijken dien je een ticket gekocht te hebben. Bij aankoop ontvang je een persoonlijke inlogcode voor de livestream, te vinden in het pdf-bestand van je bevestigingsmail. Let op: het is niet mogelijk om je inlogcode te delen met anderen. Je inloggegevens zijn persoonlijk.

Wat heb ik nodig om te kunnen kijken?

- Een apparaat om de livestream op te bekijken. Bij voorkeur een laptop, pc of tablet. Ook raden we aan om de livestream te beluisteren via goede speakers of op een koptelefoon, voor de best mogelijke ervaring.

- Een persoonlijke inlogcode, te vinden in het pdf-bestand van je bevestigingsmail.

- Een goede, stabiele internetverbinding.

Kijken via Smart TV, Chromecast of Apple TV

Dit is mogelijk, maar is wel afhankelijk van de apparatuur die je hebt.

De makkelijkste manier is om een laptop of pc te verbinden met je TV via een HDMI-kabel. In sommige gevallen is het ook mogelijk om de livestream te bekijken via de internetbrowser van je Smart TV, maar dit kan per merk en model verschillen. Op deze pagina vind je verschillende tips om een laptop aan te sluiten op een TV.

Bij een Chromecast is het mogelijk om de livestream vanuit webbrowser Chrome te casten vanaf je laptop of pc. Let op: dit werkt alleen met Chrome. Zorg ervoor dat al je apparaten op hetzelfde wifi-netwerk zijn aangesloten. Op deze pagina vind je meer informatie over casten naar een Chromecast.

Bij een Apple TV is het mogelijk om de livestream vanuit webbrowser Safari te casten vanaf je laptop of pc via Apple Airplay. Let op: dit werkt alleen met Safari. Zorg ervoor dat al je apparaten op hetzelfde wifi-netwerk zijn aangesloten. Op deze pagina vind je meer informatie over casten via Apple Airplay.

Het is doorgaans niet mogelijk om vanaf een tablet of smartphone te casten naar Chromecast of Apple TV.

Het beeld of geluid werkt niet goed, wat nu?

Het kan voorkomen dat je problemen ervaart met beeld en/of geluid. De oorzaak hiervan ligt doorgaans bij het apparaat waarop de livestream bekeken wordt of bij de internetverbinding. Zorg dat je internetverbinding stabiel is en dat je browser up-to-date is. Indien je problemen blijft ervaren, probeer de pagina te refreshen, of probeer het in een andere internetbrowser of op een ander apparaat.

Kan ik de videoplayer vooraf testen?

Via deze pagina is het mogelijk om onze videoplayer te testen. Zo kun je ervoor zorgen dat al je instellingen goed staan, voor een optimale beeld- en geluidskwaliteit tijdens de livestream.

Kan ik de livestream later terugkijken?

Dit verschilt per livestream, maar is vaak wel mogelijk. We vermelden van te voren altijd of de livestream na afloop terug te kijken is.

Waarom moet ik betalen voor een livestream?

Het kost veel geld om een livestream van hoge kwaliteit aan te kunnen bieden. Daarnaast vinden we het belangrijk dat artiesten altijd goed worden betaald, juist in deze tijden waarin het moeilijker is om artiest en publiek bij elkaar te brengen. TivoliVredenburg zorgt er altijd voor dat artiesten volgens de Fair Practice Code betaald worden. Met het aanschaffen van een streamticket draag je er aan bij dat we artiesten een (online) podium kunnen blijven bieden!

Wil je meer terugdoen? Koop een extra ticket voor iemand anders of doneer via Tikkie.