Uw bezoek

Wij zijn ontzettend blij u binnenkort weer in ons gebouw te mogen ontvangen en artiesten weer een podium te kunnen bieden. Bij al onze concerten en evenementen volgen we volledig de actuele richtlijnen en adviezen van de overheid en het RIVM.

Op deze pagina leest u hoe we de seizoensverkoop hebben georganiseerd voor seizoen 2021-2022.

Serieverkoop

De vooruitzichten voor het nieuwe seizoen zijn hoopvol, maar er is nog steeds onzekerheid. Daarom gaan we bij de klassieke concerten in seizoen 2021-2022 uit van de maximale zaalcapaciteit met inachtneming van de anderhalve meter afstand tussen bezoekers van verschillende huishoudens. Omdat er op deze manier minder stoelen beschikbaar zijn in de zaal, zijn veel concerten twee keer op een middag of avond gepland.

Vanwege de aangepaste capaciteit hanteren we voor dit seizoen één rangprijs. De concerten in Hertz worden ongeplaceerd verkocht. In de zaal wordt u naar een beschikbare stoel gewezen, zodat te allen tijde de anderhalve meter afstand gewaarborgd kan worden. Alle concerten in de Grote Zaal worden wel geplaceerd verkocht.

Mogelijk zijn concerten door de beperkte capaciteit eerder uitverkocht dan normaal. Is een concert uitverkocht, dan kunt u zich op een wachtlijst zetten. Zodra er weer plaatsen vrijkomen, nemen we contact met u op over een mogelijke reservering. De wachtlijst vindt u op elke concertpagina op de website.

Wij volgen te allen tijde de richtlijnen die vanuit de overheid worden gesteld. Mochten er maatregelen worden aangekondigd waardoor we minder bezoekers mogen ontvangen dan de ‘anderhalve-meter-capaciteit’, dan hanteren we een systeem van loting. Als u een concert om die reden onverhoopt niet kunnen bezoeken, garanderen we dat u altijd uw geld terugkrijgt.

Zodra we de anderhalve meter afstand los mogen laten, voegen we deze concerten weer samen tot één concert. Uw stoel(en) blijven in dit geval hetzelfde, alleen de aanvangstijd van het concert verandert.

Voorafgaand aan uw concert krijgt u een mail met meer informatie zodat u weet wat u als bezoeker kunt verwachten én wat TivoliVredenburg van u verwacht.

Spelregels

De stelregel voor iedereen luidt: houd rekening met elkaar en gebruik uw gezonde verstand. De basisregels voor alle werknemers, bezoekers, artiesten en leveranciers van TivoliVredenburg zijn:

• Houd 1,5 meter afstand van anderen
• Blijf thuis als u verkoudheidsklachten heeft
• Vermijd drukte
• Schud geen handen
• Was uw handen regelmatig
• Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog
• Draag een mondkapje in publieke ruimtes
• Gebruik het openbaar vervoer alleen als het echt niet anders kan
• Reis zo veel mogelijk lopend of met de fiets

Veelgestelde vragen

Hieronder  beantwoorden we zoveel mogelijk bezoekersvragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

  • Ik heb nog verplaatste tickets van vorig seizoen. Hoe werkt dat?

    De tickets die u nog heeft blijven, als het concert verplaatst is, gewoon geldig. U heeft hierover bericht gehad op het moment van verplaatsen en tijdens de start van de seizoensverkoop 
  • Ik heb een voucher, hoe zet ik die in?

    Uw voucher komt in het TivoliVredenburg account te staan, dat is gekoppeld aan het emailadres waarop u bent gemaild. U ontvangt een handleiding voor gebruik van de voucher op dit zelfde emailadres. Bestelt u kaarten met het account waar de voucher in staat, dan kunt u er tijdens het afrekenen voor kiezen de voucher in te zetten als betaalmiddel.
  • Hoe waarborgen jullie de 1,5 meter afstand?

    • Er zijn looproutes, waar nodig met eenrichtingsverkeer en extra in- en uitgangen.
    • Bewegwijzering, markering of medewerkers geven aan waar u plaats kunt nemen in de zaal.
    • Activiteiten zijn in verschillende tijdslots.
    • Alleen bezoekers met een ticket hebben toegang. Tickets zijn alleen vooraf verkrijgbaar via onze website.
    • Voor de capaciteit van de ruimtes is rekening gehouden met 1,5 meter afstand.
    • Bezoekers van de Grote Zaal worden gefaseerd tot de foyer toegelaten, zodat er geen opstoppingen ontstaan.
  • Is een mondkapje verplicht?

    Ja, mondkapjes zijn verplicht in publieke ruimtes, dus ook in TivoliVredenburg. Uw kapje mag af als u op uw stoel in de zaal zit.
  • Dragen jullie medewerkers mondkapjes?

    Ja, ons personeel draagt een mondkapje.
  • Kan ik bij jullie mijn handen wassen en ontsmetten?

    Ja, er zijn desinfectiezuilen aanwezig en het is mogelijk uw handen te wassen.
  • Wordt de zaal tussendoor schoongemaakt?

    Jazeker. Onze zalen, barren en tussenruimtes worden regelmatig schoongemaakt.
  • Wat als anderen niet voldoende afstand houden van mij?

    Spreek elkaar hier vriendelijk op aan of meld het bij een van onze medewerkers.
  • Hoe zit het met koren / zangers?

    In het geval van een concert met zang is er bij de capaciteit van de zalen rekening gehouden met de specifieke richtlijnen betreft zang van het RIVM.
  • Hoe zit het met de ventilatie?

    In alle zalen van TivoliVredenburg wordt verse gefilterde lucht van buitenaf aangezogen. Er is geen luchtcirculatie in de zalen, enkel afzuiging.
  • Ik heb tickets maar wil toch niet meer komen. Wat nu?

    Heeft u al tickets, dan krijgt u een e-mail waarin staat in welke vorm het concert wordt aangeboden. Hierin staat uitgelegd wat u kunt doen als u niet meer wilt/kunt komen.
  • Het programma is aangepast. Kan ik reductie krijgen?

    We hebben geprobeerd om de muziek zo min mogelijk in te korten. De verkorting van het programma zit met name in het schrappen van de pauze. Soms hebben we het programma aan moeten passen vanwege het lagere aantal musici dat op het podium past. We hopen op uw begrip voor de manier waarop we in deze uitzonderlijk moeilijke tijden samen met de musici proberen de concerten doorgang te laten vinden. Als u vanwege het aangepaste programma niet meer wilt komen, kunt u ervoor kiezen het aankoopbedrag terug te vragen. Een tussenvorm waarbij u een deel van het aankoopbedrag terugkrijgt is niet mogelijk.
  • Ik heb kaarten met iemand buiten mijn huishouden. Wat nu?

    Tweetallen kunnen, als ze willen, naast elkaar zitten, ook als ze niet tot hetzelfde huishouden behoren.
    • Bij producties met een vaste placering kunt u bij aanschaf van je ticket in de plattegrond zelf kiezen voor stoelen met de juiste afstand tot uw gezelschap.
    • Heeft u al tickets waarop stoelen vermeld staan, maar wilt u onderling afstand houden? Neem dan contact op met onze kassa.
    • Bij sommige concerten staat er geen stoelnummer op je ticket, maar wijzen onze collega’s u ter plekke een stoel toe. Geef bij hen aan of u en uw gezelschap afstand willen houden.
    • Bij sommige concerten geldt geheel vrije plaatskeuze. U kunt dan zelf bij binnenkomst in de zaal een geschikte plek kiezen.
  • Is er een inleiding voorafgaand aan het concert?

    De inleidingen in de zaal komen te vervallen. Wel is er een programmatoelichting beschikbaar. Bij een aantal concerten bieden wij als alternatief onze nieuwe podcast Opmaat, waarin we vooruitblikken naar het concert met een dirigent, musicus of kenner. Kijk op tivolivredenburg.nl/opmaat voor een overzicht van alle afleveringen..
  • Kan ik mijn jas ophangen in de garderobe?

    De garderobe is gesloten, jassen mogen mee de zaal in en kunt u neerleggen op de lege stoelen naast u. Grote tassen (groter dan A4) niet. daarvoor zijn kluisjes aanwezig. Mocht u uw spullen toch op willen bergen, er zijn lockers beschikbaar à €2 of €4. Deze werken met gepast (contant) geld.
  • Blijft het pauzedrankje geldig?

    Als bij uw concert een pauzedrankje inclusief was, krijgt u dit nog steeds. Dit schenken wij voorafgaand aan het concert. Drankjes mogen mee de zaal in, en mogen alleen zittend genuttigd worden.
  • Wat gebeurt er als ik in de rij moet staan?

    Bewegwijzering, markering en medewerkers attenderen alle bezoekers op het houden van 1,5 meter afstand, ook in de rij bij de entree.
  • Kunnen bezoekers met een beperking ook komen?

    Ja, we kunnen echter helaas alleen op afstand assistentie bieden. Indien u begeleiding nodig heeft, vragen we u een begeleider mee te nemen.
  • Is toiletbezoek mogelijk?

    Ja, dat is mogelijk. De toiletten worden extra schoongemaakt en er geldt een maximumaantal personen per toiletgroep.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.