Bewaar je ticket, geniet later

‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de culturele- en sportbranche dat kaartkopers hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact, die ontstaat door de maatregelen omtrent het coronavirus, in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die de evenementen mede mogelijk maken, zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele en sportsector. Wil je meer weten over de achtergronden, kijk dan naar dit filmpje van de NOS of dit fragment van Radar.

Hoe werkt de ticketregeling bij verplaatste concert of festival?
Als je concert of festival wordt verplaatst, dan blijft je ticket gewoon geldig voor de nieuwe datum. Kun je niet op de vervangende datum, dan krijg je je aankoopbedrag (inclusief servicekosten) terug. Ticketkopers ontvangen hierover een mail en je kunt je geld terugkrijgen in de vorm van een voucher, een digitaal tegoed. Je krijgt ook de mogelijkheid je geld terug te vragen.

Hoe werkt de ticketregeling bij een verplaatst concert of festival?
Kon een concert of festival helaas niet worden verplaatst naar een nieuwe datum en moest het worden afgelast, dan krijg je aankoopbedrag (inclusief servicekosten) terug. Ticketkopers ontvangen hierover een mail en je kunt je geld terugkrijgen in de vorm van een voucher, een digitaal tegoed. Je krijgt ook de mogelijkheid je geld terug te vragen.

Hoe ontvang/gebruik ik mijn voucher
Je voucher komt in het TivoliVredenburg account te staan, dat is gekoppeld aan het emailadres waarop je bent gemaild. Zodra je voucher klaarstaat krijg je een e-mail met daarin een kleine handleiding. Houd ook je ongewenste folder/spam in de gaten.

Hoe lang is mijn voucher geldig?
Je kunt het tegoed van de voucher tot 14 maanden na uitgifte (je ontvangt een e-mail wanneer de uitgifte plaatsvindt) gebruiken om een ticket te kopen voor een ander concert of festival van TivoliVredenburg.

Ik heb gekozen om mijn geld terug te vragen, hoe lang duurt het voordat het wordt teruggestort?
Zoals je je kunt voorstellen heeft de coronacrisis een enorme impact op onze organisatie. Wij werken er hard aan om alles goed te verwerken. Wij streven ernaar dat wanneer je geld terugvraagt voor een afgelast event, je uiterlijk 3 maanden na de datum van het afgelast event je geld terugbetaald krijgt. Is je concert verplaatst en heb je aangegeven je geld terug te willen omdat je verhinderd bent op de nieuwe datum van het concert, dan wordt je geld uiterlijk 1 maand na de nieuwe datum van het concert terugbetaald.

Kan ik een donatie doen?
Graag zelfs! Bekijk hier de donatiemogelijkheden.

Is mijn donatie fiscaal aftrekbaar?
TivoliVredenburg is door de Belastingdienst aangewezen als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Deze status maakt het voor donateurs mogelijk een donatie als financiële gift fiscaal van de belasting af te trekken. Particulieren mogen bij de aangifte inkomstenbelasting 1,25 keer het bedrag van de gift aftrekken. Doneer je als onderneming? Dan kan het bedrag van de gift 1,5 keer worden afgetrokken bij de aangifte vennootschapsbelasting. Meer informatie hierover vind je bij de belastingdienst. Heb je een bewijs nodig van je gift, mail dan naar: [email protected]

Ik heb voor meerdere concerten een ticket gekocht, hoe gaat het dan in z'n werk?
Je ontvangt per concert een e-mail met daarin de verschillende mogelijkheden vermeld. Het kan zijn dat hier wat tijd tussen zit, we doen ons best om iedereen zo snel mogelijk te informeren. 

Ik heb tickets voor een concert in TivoliVredenburg gekocht via Ticketmaster, wat nu? TivoliVredenburg heeft met Ticketmaster afgesproken dat zij hun ticketkopers informeren en daarom kun je het beste contact opnemen met Ticketmaster.

Ik heb tickets voor een concert in TivoliVredenburg gekocht via Eventim, wat nu?TivoliVredenburg heeft met Eventim afgesproken dat zij hun ticketkopers informeren en daarom kun je het beste contact opnemen met Eventim.

Ik heb tickets voor een concert in TivoliVredenburg gekocht via TicketSwap, wat nu?
TicketSwap wordt door TivoliVredenburg op de hoogte gesteld wat er gecommuniceerd is naar de ticketkopers van onze verschillende concerten en festivals. TicketSwap zal hun klanten daarover verder informeren. Neem dus alsjeblieft contact op met TicketSwap.

Ik heb tickets voor een concert in TivoliVredenburg gekocht via NTK, wat nu?
NTK wordt door TivoliVredenburg op de hoogte gesteld wat er gecommuniceerd is naar de ticketkopers van onze verschillende concerten en festivals. NTK zal hun klanten daarover verder informeren. Neem dus alsjeblieft contact op met NTK.

Ik heb tickets gekocht aan de kassa of ik heb mijn gegevens laten anonimiseren bij TivoliVredenburg en tickets gekocht voor concerten die niet doorgaan, wat nu?
Je dient zelf contact op te nemen met TivoliVredenburg over de regeling, aangezien TivoliVredenburg geen mogelijkheid heeft contact met jou op te nemen hierover.