
- Zaal open
- Aanvang
- Verwacht einde
- Rang 1
-
- Regulier
- € 31,-
- Rang 2
-
- Regulier
- € 27,-
- Rang 3
-
- Regulier
- € 23,-
- Inclusief servicekosten, garderobe en pauzedrankje.
- Programma
Beethoven Vioolsonate nr. 6
Schubert Fantasie in C
Sjostakovitsj selectie uit 24 Preludes (arr. voor viool en piano)
Szymanowski selectie uit de opera Król Roger- Uitvoerenden
Mathieu van Bellen viool
Omri Epstein piano- Locatie
- Hertz
-
Koop met korting
Als je vier of meer concerten koopt, krijg je 20% korting op de totaalprijs met de kortingscode KC2324. Koop zes of meer concerten en ontvang 25% korting met de kortingscode KV2324. Bekijk hier hoe het werkt en voor welke concerten dit geldt.
Mathieu van Bellen & Omri Epstein
Recital met groots vioolrepertoire
incl. servicekosten, pauzedrankje & garderobe
Kamermuzikale proporties
‘Van Bellen fraseert als een virtuoos uit vervlogen tijden’, schreef NRC al eens. Niet zo gek want de Nederlandse topviolist Mathieu van Bellen wordt vaker vergeleken met de grote violisten van de eerste helft van de twintigste eeuw. Absoluut een pre in groots vioolrepertoire van Beethoven, Schubert, Sjostakovitsj en Szymanowski. Een recital als ultiem genietmoment voor de ware fijnproever.
Van Bellen en Epstein
Mathieu van Bellen en Omri Epstein vormen niet zomaar het eerste het beste viool-pianoduo. Ze spelen al sinds 2012 samen in het fameuze Busch Trio waarin Epsteins broer Ori cello speelt. De twee ontmoetten elkaar op het Royal College of Music in Londen en vonden elkaar in hun opvattingen over muziek. Jarenlang samenspel heeft het duo geslepen tot een ware twee-eenheid die als vanzelfsprekend dezelfde koers vaart.
Sjostakovitsj
Naast Beethovens Zesde vioolsonate, Schuberts prachtige Fantasie en voor viool en piano bewerkte fragmenten uit de opera Krol Roger, spelen Van Bellen en Epstein enkele Preludes van Sjostakovitsj. De Russische componist schreef zijn vierentwintig Preludes in de jaren dertig, kort na de opera Lady Macbeth of Mtsensk voor piano. Nadat violist Dmitri Tsyganov enkele preludes bewerkt had voor viool en piano zei de componist: ‘Als ik deze transcripties hoor, vergeet ik dat ze voor de piano gecomponeerd zijn. Ze klinken zó violistisch.’