L'Arpeggiata
Deuren open
Aanvang
Verwachte eindtijd
Uitvoerenden

L’Arpeggiata o.l.v. Christina Pluhar theorbe
Céline Scheen sopraan
Vincenzo Capezzuto alt
Anna Dego dans

Programma

Falconieri Il Spiritillo Brando
Caresana La Tarantella; La Pastorale
Giramo La Pazza; Il Pazzo
Falvo Dicitencello Vuie
Monteverdi Amor
Ziani Dormite oh pupille
Traditionals Lo Guarracino; Pïzzicarella mia
Pizzica di San Vito

Locatie
Grote zaal
Koop met korting

Als je vier of meer concerten koopt, krijg je 20% korting op de totaalprijs met de kortingscode KC2324. Koop zes of meer concerten en ontvang 25% korting met de kortingscode KV2324. Bekijk hier hoe het werkt en voor welke concerten dit geldt.

Bekijk andere kortingsmogelijkheden, zoals de CJP-pas en U-Pas, hier.

Ben je 29 jaar of jonger?

Dan kun je voor €12,50 naar dit concert. Kijk hier voor meer informatie.

L'Arpeggiata

alla Napoletana

Geweest

Waar L’Arpeggiata optreedt, is het feest. Al meer dan twintig jaar verbaast en verleidt het ensemble een groot publiek met prikkelende programma’s waarin volks- en kunstmuziek elkaar ontmoeten. In ‘Alla Napoletana’ brengt het gezelschap een aanstekelijk portret van Napels met muziek van vervlogen tijden vertaald naar de toon van vandaag de dag.

Napels

Napels groeide in de renaissance en de barok uit tot een van de belangrijkste muzieksteden van Italië. Zoals het Napolitaanse lied model stond voor vele opera-aria’s, zo werd de tarantella, een wilde dans, synoniem met de bruisende stad. Reis mee naar de bakermat van het Italiaanse levenslied voor aanstekelijke muziek met een lach en een traan.

Christina Pluhar

Het was de theorbist Christina Pluhar die in 2000 L’Arpeggiata oprichtte. Zij wilde de spontaniteit terug in de muziek uit de renaissance en barok en gaf net als in vroegere tijden de improvisatie een belangrijke plek. Daarnaast zette ze op aanstekelijke wijze volksmuziek en kunstmuziek naast elkaar. Met cd’s die werkelijk iets toevoegen en prikkelende liveoptredens die elke keer weer anders zijn, groeide L’Arpeggiata uit tot het ‘superieure ensemble’ (OpusKlassiek) dat het vandaag de dag is.